2 Ocak 2023 Pazartesi

BAHA İLE DEĞİL BAHANE İLE

 Hak Teala , bahane aramaktadır.Kullarını affetmek için, onlara ihsanlar lütuflar vermek için.çünkü, "Ben insanın sırrıyım,insan Benim sırrımdır" buyurmuştur.Bu bahane büyük,masraflı işleri yapmakta değil basit işlerdedir.Sadakat, merhamet, şefkat işlerindedir.Bir köpek vücudundaki yaralardan bitap vaziyette bir su kenarına gelir ve çeşme yalağından su içmek isterler.insanlar vücudundaki yaralardan dolayı onu oradan uzaklaştırır.Çocukların ellerinde bulunan ekmekten "verirler" diye onlara yönelir.Ancak çocuklarda onu taşlayarak kovarlar.Köpek uzaklaşırken o yörenin bir Allah adamına rastlar.Eren, yaralı köpeği kucağına alır.yaralarından akan irinlerle elleri kirlenmesine aldırış etmez onu bir gölge yere getirir ve yaralarına ilaç sürerek onu orada beslemeye başlar.kırk gün içinde köpek iyileşmiş, yaraları geçmiş, tüyleri yeniden parlak olarak çıkmıştır.Köpek ereni terk etmez ve onun peşinde gezer.Halktan birisi o erene sorar:"Efendim bu köpeğe niçin bu kadar itina ettiniz?" diye sorunca hazret şu cevabı verdi:"Evet itina ettim.Zira Cenab-ı Hakk'ın yarın yevmi kıyamette huzurunda  köpeğe niçin merhamet etmedin..Onu giriftar ettiğim belaya senide uğratmaklığım ihtimalini düşünmedin mi?İtabı ilahisinden korktum da ondan böyle yaptım" dedi.ve ağzında şu mealdeki ayet çıktı:"İyi işler işleyip kendilerini Allah'a teslim edenler Allah indinde mükafata kavuşur, onlar için korku yoktur, onlar mahzun da olmazlar"

-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder