20 Ocak 2023 Cuma

SADAKA VERMEK

 Cehennem ateşinden kendini koru, velevki yarım hurma vermek suretiyle olsun.İbni arabi hazretleri der ki:"Endülüste şeyhlerimizden birisi hakkında zındık diye şikayet ettiler.Halk hep birden aleyhine kıyam ettiler.O zamanın sultanı emir verdi.Memleketin ileri gelenlerini toplayın sorun eğer, zındıklığında müttefikan şehadet ederlerse , öldürün diye Valiye emir verdi.

Vali de o şeyhin düşmanlarının başında gelenlerden idi.Bu zat , meydanı siyasete gelirken ekmekciye uğradı, yarım ekmek aldı ve sadaka etti.Vali halka sorunca , hepsi, iyi adamdır, dediler.Vali şaşırdı.Hepiniz müttefkan bu adam hakkında zındık diyordunuz, hepinizin kanaatı bir anda değişti.Bu, mutlaka bir emri semavi ile oldu.Derken o zat gülmeğe başladı.Neye gülüyorsun dediler.Hadisi şerifin sıdkına tecellisine gülüyorum.Biliyorum ki bu cemaat bu şahitliğin aksine mütekit idiler.Vali de aynı kanatte idi.Hepiniz de benim aleyhimde idinizBen bu ateşi görünce yarım ekmek sadaka verdim.Yarım ekmek yarım hurmadan çoktur.Hepinizin ateşi yarım ekmekle söndürdüm dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder