22 Aralık 2022 Perşembe

SAÇLI OSMAN EFENDİ

 Bir Allah adamı olan Saçlı Osman Efendi hakkında bilgimiz çok az.Konya'da yaşamıştır.Hasan hüda hazretlerinin evine zaman zaman misafir olmuştur.Söylediği cezbeli ilahilerinden akılda tutulanlardan:

"SAÇLI OSMAN ERENLERİN PEŞİNDE

ŞU ZAMANDA BİNBİRLERİN BAŞINDA

KARDAŞ İLE KAVİMLER ARASINDA 

BUGÜN BİZE HOŞGELDİNİZ ERENLER"

Bu osman geldi Allahın bildi,Ararken buldu sultanım geldi

Seherde dolaş menzile ulaş,Derdime ilaç sultanım geldi

Günün vakti beş sevilmezmi heç 

Yürü kalma geç Sultanım geldi

Bu osman geldi Allahın bildi Ararken buldu sultanım geldi.

Ben el çektim fanilere , menzil olan fanilerden, Lahut eli menzil bana Hak-i diyarı neylerem.

Bülbül niçin meyil verdin rengi solan bir goncaya, Solmaz benim nazlı gülüm, fani baharı neylerem

Göçtüm diyarı Nebi'ye,dönmem artık ben Şiran'a, Uçtum ezel sahrasına,yerde kararı neylerem.

(Nakleden:Hasan hüda hazretlerinin kızı Hatice annemiz)

Osman Efendi a'ma idi.ancak görür gibi hareket ederdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder