21 Şubat 2022 Pazartesi

SORUMLULUK İNSANDADIR GÖRÜŞÜ

 KMaderle alakalı konular "az konuşulması" istenen konulardır.Ancak Kader konusunda çokca konuşup bu hususta baş verenlerde mevcuttur.Ma'bed el-Cüheni bunlardan birisidir."Eylemlerin(fiillerin) sorumluluğunun insana ait olduğunu vurgulamakve bu sorumluluktan kurtulmak için kaderin bahane edilmesini engellemek Mabed'in temel görüşüdür.Sahabeden Ebu Zer'in öğrencisi olduğu söylenir.Güvenilir bir hadis ravisidir.Ancak kader hakkındaki görüşlerinden dolayı işkence ile idam edilmiştir.Haccac tarafından tutuklanan Ma'bed'i sevenler onun serbest bırakılması için ricacı olmuşlar, Haccac onu huzuruna getirmiş ve kendisinin içinde bulunduğu durum hakkında"Ey Ma'bed! Allah7ın9 sana verdiği taksimat hakkında ne düşünüyorsun?"diye sorunca Ma'bed:"Allah'ın bana verdiği ile beni başbaşa bırak.Eğer O'ndan bana düşen bu ise , ben buna razıyım" diyerek mukabelede bulundu. Daha sonra Haccac "Mabed ! Senin bu şekilde tutuklanman ve zincirlenmen Allah'ın kazası ile değil midir?" diye sorunca Ma'bed , Haccac7ı aciz bırakan "Beni senden başkasının tutukladığını ve tuttuğunu görmedim.Buyur çöz beni.Şayet Allah7ın kazası bunu engellerse ben buna da razıyım" şeklinde dakik bir cevap verdi.Haccac buna rağmen onu serbest bırakmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder