23 Şubat 2022 Çarşamba

MALCOM X

 Malik El-Şahbaz'ın

(Malcolm X) Uyandıran Sözleri‼️

▪️Irkçılık ideolojik bir düşünce değil, aksine psikolojik bir hastalıktır.

▪️Eğer uğrunda ölmeye hazır değilseniz, "özgürlük" kelimesini lûgatınızdan çıkarın.

▪️Dikkatli olmazsanız, gazeteler, mazlumlardan nefret etmenizi, zalimleri ise çok sevmenizi sağlar.

▪️İster mermi kullansın, ister oy pusulası, insan iyi nişan almalı. Kuklayı değil, kuklacıyı vurmalı.

▪️İnsanlar bir adamın bütün hayatının, bir tek kitapla değişebileceğinin farkında değiller.

▪️Bütün uyuyanları uyandırmaya, bir tek uyanık yeter.

▪️Eğitimli değilim, herhangi bir alanda da uzmanlığım yok... Ama samimiyim ve benim samimiyetim benim kimliğimdir.

▪️Özgürlüğü elde etmenin tek yolu dünyadaki diğer tüm ezilmiş halkları tanımaktan geçer.

▪️İyi siyah veya iyi beyaz olmak gibi bir durum yoktur. İyi veya kötü insanlar vardır.

▪️Bana bir kapitalist gösterin, ben de size bir kan emici göstereyim.

▪️Gerçekle yüzyüze gelemeyecek kadar vatanseverlikle kör olmamalısınız. Yanlış yanlıştır, kimin söylediği önemli değil.


▪️Zaman şehitlik zamanıdır, ve ben bir şehit olacaksam, bu kardeşlik uğruna olacaktır. Bu ülkeyi kurtaracak tek şey budur.


▪️Demokrasi ikiyüzlülüktür;

Eğer demokrasi özgürlükse neden bizim insanlarımız özgür değil?

Eğer demokrasi adaletse neden biz adalete sahip değiliz?


Eğer demokrasi eşitlikse neden biz eşitliğe sahip değiliz?

Demokrasi ikiyüzlülüktür...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder