28 Temmuz 2021 Çarşamba

PEYGAMBERLER ARASINDAKİ KIYASLAMA

 "Peygamberler arasında fark yoktur"(Bakara 285) ayeti Zat açısından ifade edilmiştir.Sıfat açısından ise "Ben bazı peygamberleri bazısından üstün kıldım"(Bakara 253) ayeti sıfat açısından ifade edilmekle iki ayet arasında tenakuz yoktur.Örneğin demokratik ülkelerde herkesin bir oy hakkı vardır.Ancak kişile cemiyet içinde değerlendirildiğinde kimi çöpçüdür kimi cumhurbaşkanıdır.Zat ile Sıfat arasındaki farkta budur.
Hak Teala kendi kudretini göstergesi olarak insanın elini yaratmıştır.Elin işlerini yapan parmaklardır. Parmakların kimisi kısa kimisi uzun,kimisi kalın kimisi ince. Bunlar boylarına ve enlerine bakmaksızın kendilerine verilen görevi yerine getirirler.İşlerini yaparken yahut iş bittikten sonra "Ben niye kısayım veya daha inceyim" diye hayıflanmazlar. Ama insan böyle midir? Değil. Bir ressamın elinden çıkmış tablo gibi yaratılan insanın çoğu halinden memnun değildir. Memnuniyetsizliklerini de "Ben böyle olmadım da şöyle olmadım"diyerek belli eder. Bu durumdaki insan kendini küçümsediği için mutsuzdur. Ancak bir elin parmakları gibi durumu kabullense dünya cennet oluverir.İnsanların farklı yaratılması kemalattaki noksanlık değildir. Herkes güzel olsa, güzelin ne olduğu bilinmez. Herkes Alim olsa ilmin değeri kalmaz. Herkes vali olsa fırıncı bulunmaz. Herkes öğretmen olsa öğrenci bulunmaz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder