19 Temmuz 2021 Pazartesi

HESABI HATIRDAN ÇIKARTMAMAK

 Mümin hesabı(ahiret hesabını) asla aklından çıkartmamalıdır.

Hz.Aişe valimeiz anlatıyor:"Bir adam gelerek:"Ey Allah7ın Rasulü! Benim kölelerim var.Bana yalan söylüyorlar, bana ihanet ediyorlar, bana isyan ediyorlar.Ben de onlara sövüyor ve dövüyorum.Onlar yüzünden (Allah yanında) durumum ne olacak? " diye sordu.Rasulullah (sav):"Kıyamet günü onlar sana olan ihanetlerinin, isyanlarının ve yalanlarını sebebiyle muhasebe olacaktır.Senin onlara verdiği ceza , eğer onların günahları nisbetinde ise , ne lehine ne de aleyhine olur.Eğer onlara verdiğin ceza günahlarından az ise bu senin için bir fazilet olur.Eğer onlara verdiğin ceza günahlarından fazla ise , bu fazla sebebiyle onlar için sana kısas yapılırcezalandırılırsın" buyurdular.

Adam huzurdan çekildi ağlamaya ve döğünmeye başladı.Bunun üzerine Rasulullah Efendimiz buyurdu ki:"Sen Allah'ın kitabını okumuyor musun? (Bak ne diyor):"Biz kıyamet günü için mizanlara adaleti koruz(bir hardal tanesi ağırlığınca da olsa onu getiririz) Hesapçılar olarak biz yeteriz."Enbiya, 47)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder