14 Ekim 2018 Pazar

HZ.MEVLANA'NIN SON GÜNÜ

Hz.Pir7inson günü idi.başında, hizmetle meşguliyetten, gece uykularını tam uyumamaktan vücudunun yıprandığını gördüğü sevgilioğluSultan Veled'e;
"Bahaeddin ! Ben bu gün kendimi biraz iyi görüyorum.Haydi git biraz istirahat et!" dedi.Sultan Veled gözü ve gönlü yaşlı olduğuhalde, odayı terkederken Cenabı Mevlana arkasından çok zayıf bir sesleşunları söylüyordu:
""Sen git yastığa başını koy.Beniyalnız bırak
Geceleridönüp dolaşan , perişan haldeki bu dertliyi terk et.
Biz ve sevda dalgaları sabahlara kadar başbaşayız,ister gel bağışla ister gitvefa et
Bendenkaç ki , sen de belaya uğramayasın.
Selamet yolunu seç , bela yolunu bırak.
Biz ve göz yaşları hüzünler köşesinde kıvrılmışız.
İstersen gözyaşlarımız üzerine yüz değirmen kur.
Acımasız bir sevgilimizvar, kalbigranit gibi
(Bizi) öldürür de kimse "diyeti" hazırla diyemez.

Güzeller sultanına vefa göstermek vacib değil,
Ey sararmış aşık ! Sen sabret, vefa göster
(Bu) öyle birdertki , ölümden başka dermanı yok.Peki ben nasıl buderdedeva yap derim.
Dün gece rüyamda aşk mahallesinde bir pir gördüm.
Bize doğrugel diye işaret etti.
(Diyorduki), yolda ejderha varsa sende de zümrüt gibi aşk var.
O zümrütün parıltısıyla defet  ejderhayı.
Yeterartık,kendimde değilim ben hüneriniartırmak istiyorsan sen,
EbuAli'nin tarihinden Ebu'l Ala'nın öğütlerinden bahset

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder