19 Ekim 2018 Cuma

DAR AĞACI

İdam sehpasına darağacı denir.Yüksekçe olup her kes görsün de ibret alsın,padişahın gücünü  görsün diye yüksek yapılır.Bütün dar ağaçları tahtadan değildir. Mevkii, yücelik, dünya devleti de pek büyük, pek yüce bir darağacıdır..Tanrı birisini kahretmek istedi mi  dünyada ona büyük bir mevkii , ulu bir padişahlık verir.hani Firavun gibi, Nemrud gibi, bunlara eşit olanlar gibi.Yüce Tanrı "Ben gizli bir hazineydim bilinmeyi istedim, beni bilsinler dedim"buyuruyor.Yani bütün alemi yarattım kimi lütufla, kimi kahırla.fakat hepsinden de maksat , kendimizi göstermektir, bildirmektir.Bütün yaratılanlar gece gündüz Tanrıyı bildirip durmaktadır.İnsanların pek az kısmı bu işte Tanrı'nın kendini bildirdiğini biliyor ekseri gafil bir şekilde anlamıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder