29 Ekim 2018 Pazartesi

BABAN İSTESEYDİ TÜM ESİRLERİ SERBEST BIRAKIRDIM

Efendimiz Taif dönüşü Mekke'ye girecekti.Ancak ona kötülük etmek isteyen müşrikler bekliyorlardı.Arapların adetlerine göre sosyal durumu güçlü olan bir kimse bir diğerini koruması altına aldığını beyan ederse o kimseye kimse dokunmazdı.Efendimiz (sav)iki kişiye haber gönderdi onlar korumalığı kabul etmediler.Üçüncü olarak Mutim ben Adiyy isimli kişiye haber gönderdi.O şahıs korumalığı kabu letti.Efendimiz bu şahsın korumasında Mekke'ye girerek Kabeye gitti.Ebu Cehil onu görür yanına varıp Mutim b.Adiyye ""Kefilimisin yoksa tabisimisin? diye sorar.Mutim,"Benim korumam altındadır"deyince de Ebucehil kafiri dokunamaz.
Aradan yıllar geçer Bedir Savaşından sonra Mutim bin Adiyy'in oğlu esir düşer .Peygamberimiz onun yanına gider ve "Baban sağ olsaydı ve Bedir esirlerinin tamamını bırak deseydi , ben hepsini bırakırdım,"der.Resulullah, bir müşrifğin iyiliğini bile unutmayacak kadar vefa doludur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder