9 Şubat 2016 Salı

HAKKIN NAZAR ETTİĞİ KALP VE İMAMI AZAMIN ÜÇ AHI

Mevlana Efendimiz bunun için şöyle buyurmuştur:"Kalb dediğimiz şey,Rabbani olan bir penceredir.Sen şeytanın evine niçin Kalp diyorsun?".Bizim mecazen kalb dediğimiz şeyi gitde mahalle köpeklerinin önüne at".
"Ben arzıma ve semama sığmadım,fakat taki ve naki olan mümin kulumun kalbine sığdım"hadis-i kutsisinde belirtilen "Kalp",ALLAH ismi şerifinin mazharı olmuş arifi billah bir zatın kalbidir.Yaratılmış olanlarla ALLLAH arasındaki bağlantı köprüsü,İnsan-ı Kamildir.Enerji bu köprüden geçer.
Tedbiratı İlahiyye isimli eserinde İbni Arabi hazretleri buyurdu ki:"Hak Teala insanı Kamili Küffar ve Ebrar için bir berzah-ı cami kıldı".yani geçiş mahalli.Her iki tarafada bağlantlı bir geçit yeri.Bu meyanda şu menkıbe anlatılır:
İmama Azam hazretleri bir gece harem-i Kabe'de başını secdeye koyup Hakkın dergahına çok tazarru etti.ve ağladı.Hatiften bir nida işitti:"Seni ve senin tabilerini azat olunmuşlar defterine kaydettim.".Hazreti İmam dedi ki:"Ya Rab beni kendi dostlarının ceridesine yazmanı niyaz ediyorum!"deyince Hitabı İzzet geldi ki:"Eğer benim dostlarımla cem olmak istersen,benim dostlarımın hadimleri ile cem ol ki ,o dostun mutabaatı sebebiyle seni dost tutayım".Hazreti İmam dedi ki:"Ya Rab bana kendi dostunun tarafına yol göster.Zira ben kendiliğimden onu tanıyamam".Hitabı izzet geldi ki:"Cafer-i sadık huzuruna git".vaktaki oraya gitti ve kendini anladı ve kendini anladığı vakitte:"LEVLA SENETANİ Lİ HELEKE NUMAN"Eğer iki senem olmasa idi Numan helakta olurdu"buyurmuş ve şu beydi söylemiştir:Ömrümü lehvü laib içinde geçirdim.imdi boş geçen ömrüme ah.sonra ah.sonra yine ah!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder