21 Şubat 2016 Pazar

YARIM ÇÖREĞİN HAYAT KURTARMASI

"SİZDEN HER KİM ,BİR HURMANIN YARISI İLE DE OLSA KENDİNİ ATEŞTEN KORUMAYA GÜCÜ YETERSE BUNU YAPSIN"(Hadisi-i Şerif)
Endülüs İspanyasındaki Merakeş Muvahhit Sultanlarına Başkentlik yapmış bir şehirdi.Kırmızı renk kumlardan binalar inşa edildiğinden bu şehre "kırmızı şehir"anlamında Merakeş ismi verilmiştir.Bu şehirde yaşayan Ebul Abbas es-Sebti hazretleri başından geçen şu hadiseyi anlatmıştır.Bulunduğu şehrin valisi,Ebul Abbas hazretlerini Sultan'a kötülemişti.Hatta onun öldürülmesi gereken bir fasık olduğunu belirtmiş,tüm şehir halkını da bu yönde teşvik etmişti.Sultan ,Sebti hazretlerini önce halkın önünde yargılanmasını istedi ve bu amaçla bir divan kuruldu.Halkta oraya toplanmıştı.Askerlerin gözetiminde meydana doğru getirilirken Ebul Abbas hazretleri bir fırının önünden geçerken durdu ve yarım bir çörek aldı.bir müddet yürüdükten sonra bu yarım çöreği bir fakire verdi.Yargılama yerine varmışlardı.Niçin toplandığını bilen halk,Sebti hazretlerinin fasık olduğunu ikrar hususunda bilinçlenmişlerdi.Onu suçlayan Valinin huzurunda Sebti hazretleri halkın içinden yüksek bir yere kaldırılıp;"Bu adam hakkında ne biliyorsunuz?onun hakkında ne diyeceksiniz?"denildi.Orada hazır olan halkın tamamı ,Şeyhin adını vererek onun iyi ve adil biri olduğunu söylediler.Vali,halkın bu tepkisine şaşırmıştı.Çünkü,şeyhin gelmesinden on dakika önce halk onun idamını istiyordu.Bu işte şeyhin bir kerameti veya ilahi bir müdahale olduğunu düşünüyordu.Sebti hazretleri gülüyordu.Bu hali gören Vali:"Niçin gülüyorsun?"dedi.Şeyh cevaben:"Bu toplulukta bulunan insanların tamamı ,benim hakkımda burada yaptıkları şahitliğin aksini düşünüyorlardı,sen de buna dahilsin.Hepiniz benim aleyhimdesiniz.Cehennemi düşündüm.Onun öfkesinin sizin öfkenizden daha büyük olduğunu gördüm.Sonra yarım çöreği düşündüm ve onunda yarım hurmadan daha büyük olduğunu gördüm.Resulullah (SAV)hazretlerinin şöyle buyurduğunu duymuştum:"Bir hurmanın yarısı bile olsa sadaka vermek suretiyle kendinizi ateşten koruyun".Ben yarım çörek vererek sizin gazabınızdan kendimi korudum.Yarım hurmadan daha büyük bir şey vererek daha az bir ateşi savdım.Resulullah (SAV)şöyle buyurmuştur:Sadaka Allah'ın gazabını söndürür ve kötü ölümü savar".Allah işte bunu yaptı.Yarım çörekle hem sizin kötülüğünüzü,hem de kötü bir ölümü benden savdı,bununla beraber sizi aşağıladı ve benim sadakamı yüceltti.Çünkü benim verdiğim sadaka yarım hurmadan daha büyük ve sizin öfkeniz de Cehennemin ve Allah'ın gazabından daha azdır".dedi.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder