28 Şubat 2016 Pazar

GERÇEK AŞIKA KİMSE ZARAR VEREMEZ


Sultan Veled Efendimizin buyurduğu gibi cümle mahlukat hubbi zati'den vücud bulmuştur.Hubbi zati cümle eşyaya sari olduğu için aşkta müstafrak olan bir aşıka gerek surette vahşi hayvanlar gerekse sirette yırtıcı hayvan mesabesinde olan insanlar tecavüz edip zarar veremezler.Sevki tabi ile o aşıka baş eğerler.Aşk olmazsa ,ortada hayvani nefis kaldığından hayvanatta kuvvetli olan diğerini mağlub eder.Nefahatül Üns isimli kitapta şu hadise zikredilir:Ahmet b.Mevlüt es-Sufi er-Rakki nakleder ki sülukum esnasında Müslüm Mağribi hazretlerinin ziyaretine gittim.Dergahta namaz kıldırıyordu.İ mama uydum.Ancak Fatihanın bir çok yerinde hata ile okudu.İçimden "Eyvah ,ziyarete gelmek için çektiğim yol zahmeti boşa gitti"diye bir düşünce geçirdim.Ertesi gün Taharet için Fırat nehri kenarına kadar gittim.Bir arslanın yol üzerinde yattığını gördüm.Geri döndüm bir arslan dahi geliyordu.Aciz kalıp bağırdım.Müslüm hazretleri tekyeden dışarı çıktı.Aslanlar kedi gibi susup sindi.Hazret geldi onların kulağını çekerek "Ey Hak Teala'nın köpekleri ,ben size demedim mi ki benim misafirlerime hücum etmeyin".Ondan sonra bana dedi ki:"Ya İbrahim.zahirinizi doğrultmağa meşgul olduğunuz için mahlukattan korkarsınız.ve biz batınımızı doğrultmakla meşgul olduğumuz için mahlukat bizden korkar"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder