22 Şubat 2016 Pazartesi

NECMEDDİNİ KÜBRANIN FAHRİ RAZİYİ İRŞADI

Fahri Razi,kendisi için Gazneli Sultan'ın Herat'ta yaptırdığı medresesinde derslere başlamıştı.ancak,kendisini ziyaret edip "Hoş geldin"demeyen meşhur Sufi necmeddin-i Kübra hazretleride o şehirde idi.İmam Razi,hazreti şeyhin ziyaretine kendisi gitti ve Şeyhe:"Niçin bizi ziyarete gelmediniz?"dedi.Şeyh:"Ben fakirin biriyim.Ne ziyaretinize gelişim size bir şeref kazandırır,ne de gelmeyişim size bir şey kaybettirir".Bu cevap imam Razi'yi düşündürdü.İkinci sorusunu peşi sıra sorda:"Bu ehli edebin cevabıdır,bana bunun gerçek sebebini söyleyiniz"dedi.Bunun üzerine Şeyh Necmeddin:"Sizin ziyaretinize niçin gelmem gerekiyor?"deyince Fahri Razi:"Ben müslümanların imamıyım,beni ziyaretiniz bendeki mevcut olan ilimden dolayı vaciptir"diye cevap verdi.Hazreti Şeyh:"Madem ilminle övünüyorsun,ilmin başı Allah'ı bilmektir.Allah'ı nasıl bildin?"deyince Fahri razi cevaben:"Onu yüz delil ile bildim"cevabını verir.bu cevap üzerine Cenab-ı Necmeddin:Deliller,şüpheleri ortadan kaldırmak içindir.Demek ki senin o kadar çok şüphen varmış ki o kadar delile ihtiyacın var.Allah benim kalbime öyle bir nur atmıştır ki ,hiçbir şüphe bırakmamıştır,o yüzden de delile ihtiyacım yoktur"buyurmuştur.Rivayet edilirki bu cevaptan sonra İmam Razi,Necmeddini Kübra'ya bağlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder