25 Şubat 2016 Perşembe

EVLİYANIN CİSMİNE HİZMET

Muhammed suresi 47/7 ayeti:"Eğer siz Allah'a yardım ederseniz,Allah Teala'da size yardım eder"ayetinden ne anlamak gerekir?.Haşa Cenab-ı Hakk muhtaç birisi değildir ki yardım istesin.Bu ayetteki yardım,Hak Teala'nın dostlarının cismine yardım etmektir.Bu ayet bir harp esnasında gelmiştir.ancak tüm Kur'an ayetlerinin her zaman dilimi için dünyamıza inzal olduğunu idrak edersek bugünün harbini,Hak-Batıl mücadelesi(kendi vücudumuzda ve cemiyette),Peygamberi ise bu vaktin İnsan-ı Kamil'i ile ,peygambere karşı çıkan,sözlerini kabul etmeyen ve inkar edenleri bu vaktin avamı nası,Hakk'ın sözlerini ise insan-ı Kamil'den sadır olan sözler olarak algılarsak konu açıklığa kavuşacaktır.Vaktin kutbuna hizmet,Hakk Teala'nın bir emridir.

Nitekim Feridüddin-i Attar hazretleri Bi-sernamesinde şöyle buyururlar:"AHMED BU ALEM-İ ŞEHADETTE AHADDİR,EY İŞ ADAMI!HAKK'IN SIRRINI SANA AÇIKÇA SÖYLÜYORUM"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder