23 Ağustos 2023 Çarşamba

BABANIN GÖNLÜNÜ ALMAK

 Her kim bir babanın gönlünü almak isterse o babanın çocuklarının gönülünü hoş etmesi gerekir.Hz.Ömer efendimizin oğlu Abdullah tam bir yıl sonra babasını rüyada gördü.Babasının yüzü sararmıştı."Baba hayırdır/" diye sordu.Hz.ömer, "oğul hesapta idim" dedi.Abdullah şaşırdı:"Baba sana da mı hesap soruluyor" deyince hazret buyurdu:Evet.Bana sorulan hesabın en hafifi beytülmale ait bir deve yularının hesabı idi.Bu yuları ben bir kaç defa tamir ettirdim, baktım faide yok o yuları tutup dışarı attım.Hak Teala'nın azarlayıcı itabı geldi:Niçin o yuları dışarı attın.Müslümanların malını zayi ettin".Abdullah söze şöyledevam etti:Babama sordum:"Bu azarlamadan nasıl kurtuldun?"Hz.Ömer sözedevam etti:Bir mektup var idi kefenimin içine konulmasını vasiyet etmiştim.o mektup sayesinde.O mektup şu idi:Bir gün hasan ve Hüseyn hazretleri babamın yanına gelmişlerdi.Babam müslümanların işi ile meşgul idi selamı duymadı.Sonra işi bitti.Onları gördü buraya gelin dedi.Onlarda dediler, biz selam verdik.Babam dedi.İşitmedim.babam kalktı, onların yanına geldi.onların ikisinin elini öptü.Hazine ile meşgul hizmetkara buyurdu ki iki kaftan getir,her birini birine giydir.Onlardan özür dileyip , dedi ki , bizden razı olun ki ,bilmedik, kusur ettik.Hasan ve Hüseyn babalarının yanına vardılar.Hz.Ali efendimiz çok memnun kaldı.Hz.Ali efendimiz dedi ki;Resulullah'dan işittim "Ömer hayatta iken , islamın nurudur.Dünyadan gidince de Cennet ehlinin çerağıdır" Bu hadisi ,çocuklar Hz:Ömer'e ilettiler.Hz.Ömer bu haberden çok memnun kaldı oğlu Abdullah'tan kağıt kalem istedi.Bu hadisi kağıda yazıp kefeninin içine konulmasını vasiyyet etti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder