22 Ağustos 2023 Salı

ABDULLAH İBNİ ABBAS

 Efendimizin duasına muhatap olmuştur.Efendimiz vefat ettiğinde 13 yaşında idi.İki kerre Resulullah7ı ,iki kerre Cebrail'i görmüştü.Resulullah kindisine ,Allahüteala'dan hikmet vermesi için dua buyurduğunu söylemiştir.

Abdullah ibni Abbas bir gün mescide giderken bir kadın gördü.Nefsinde o kadın karşı bir meyil hissetti.Bunun üzerine "Ya Rabbi bana gözümü nimet olarak verdin.Fakat bunun bir bela olmasından korkuyorum.Gözlerimi görmez et" diye dua etti ve gözleri kapandı.Kardeşinin oğlu onu mescide götürür bir direğin dibine kıbleye karşı oturtur, namaz sonra çocuk oynamaya gider namaz sonrası gelip alır idi.Bir gün çocuk oyunadaldı gecikti.Etrafını kirleteceğinden korktu , tuvalete sıkışmıştı."Ya Rabbi gözümü nimet olarak verdin bela olacağından korktum,dua ettim gözümü kapattın.Şimdi ise elbisemi ve mescidi kirlenmesinden korkuyorum." dedi. gözleri açıldı ve görmeğe başladı.Yetmiş bir yaşında dünyasını değişti.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder