31 Temmuz 2019 Çarşamba

HARAKANİ HAZRETLERİNDEN RUBAİLER

Bir kalbim vardır bütün düşüncesiyle içinde
Senin zikrin dışında gönül sayfasına bir şey nakşetmedi
Senin zikrin onu öyle sardı ki
Başka hiçbir şey ona sığmadı.


Her rint ki tahtı mesken tuttu
Ben yanmışım harmanından bir koku yuttu
Her nerede kara çullu ve başı sevdalı biri varsa
O benim şakirdimdir ve benden hırka aldı.


Aslan ve Kaplanla her kim kapışırsa
Daha iyidir fakr kılıcından sakınırsa
bu kimsesizlerin himmetini eğe gibi bil
 Kendisi kesmese de kesicileri biler.


Dervişlerin sarhoş gönüllerinden başka şeyleri olmaz
Nefes aldıkları an hariç varlıkları olmaz
Sakın! bu kavimden kork
Yüzlerce baş kesilirken ortada el olmaz.


Ezel sırlarını ne sen bilirsin ne ben
Bu muamma sözü ne sen okursun ne ben
Perdenin gerisinde ben ile seni bir konuşturan var
Perde kalkarsa ne sen kalırsın ne ben


O dost dediğin, onu görmekle rahatlar göz
Onu görmezse , ağlamaktan rahatlamaz göz
Göz bize O'nu görmek için lazımdır
Eğer dostu görmezse ne işe yarar göz


Haşa ki senin hükmüne isyan edeyim
Yahut senin(rızanın) hilafına nefes vereyim
Bana yüz gözbebeği daha lazımdır
Ta ki böylesi bir günde sana kurban olayım


Zerdüşti olmadıkça bir dilber sana yar olmaz
Bir dilber için Zerdüşti olsan da ar olmaz
Beline bağladığın zünnar olmazsa
Aşıklar arasında sana yer olmaz



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder