27 Ekim 2015 Salı

YEZİD'İN OĞLU KÜÇÜK MUAVİYE'NİN HUTBESİ

Yezid'in oğlu küçük Muaviye diye adlandırılan bu cocuk halifelik makamına çıkıp hutbede şu sözleri söyledi:"Ey Nas.Benim size emirlik etmeye isteğim yok.Yani severek yapabilecek bir durumda değilim.sebebi de sizlerden şiddetle nefret edişim.sizde bana aynı nefretle dolusunuz.Ben size belalandım,sizde bana belalandınız.Lakin benim Dedem muaviye,bu halifelik davasında kendisinden ve başkalarından evla olan kimse ile çekişti.O öyle bir kimse idi ki Resuli Ekremin yakini olmak hasebiyle herkes üzerinde fazl ve rüçhan hakkı var idi.İman edenlerin en büyüğü,en bahadırı,ilim itibarı ile en bilgini ,insanların en eşrefi idi.
Tanrıya and ederim ki babam kötü fiilleri ve kendi nefsine olan israfı ile ümmeti Muhammede halife olmaya hiç layık değildi.Kendilerine dokunulması haram olan evladı Resulullaha karşı yaptığı zulüm ve cinayetleri helal tanımıştı.Bu amel mezarında onunla birlikte kaldı.Yaptığı fenalıklar ve günahlar onun geride bıraktıklarıdır.Bu iki herifin üçüncüsü de ben oldum.Eğer ben bunu kabul edecek olursam ,bu fiillere razı ve iştirak etmiş olurum..Ben onların günahlarını yüklenmem.Ne halleriniz varsa kendiniz görünüz.Kimi münasip görüyorsanız ,onu seçip başınıza getiriniz.Ben kendi nefsimi sizin halifeliğinizden hall ettim.Koyun postunun yüzülüp çıkartıldığı gibi halifelikten soyundum atdım.Siz kendinize veli tayin ediniz.Sizin boğazınızda bana olan dini bir biat hükmü kalmamıştır.İşte bu kadar vesselam"dedi ve hutbeden indi.
Mervan ve diğerleri,bu çocuğu okutan hocası Ömerül Mağsus'a gidip,Hz.Ali ve evlatlarının muhabbetini çocuğun kalbine sen aşıladın diyerek yaka paça edip diri diri gömdüler.Ve küçük muaviyeyi annesi ile birlikte zehirleyip öldürdüler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder