29 Ekim 2015 Perşembe

meCUALE yani MEÇHUL' e- Tülay Kadı

meCUALE yani MEÇHUL' e

Yevme yekumul hisab... 
Azim olan Allah, o ki! var idi var olandan Hâlk eyledi... 
Sonra da var olandan var etmek için YOK ol dedi! 
Yol hiçlik olsa bile maksat HİÇlik olamaz bu kaybolmuşluk , kayıtsızlıktır! 
Oysa, 
Allah indinde zerre kadar bile kaybolmaz, kayda değer olAN, muhattap alınandır!

Birşeye Ol demesi için muhattap almış olması ( var olması) gibi!
Ya(ن)Ni dedim ya 
maksat kendimden kendime ulaşmaktır...

YaNi akıl gibi ruh ta araçtır gidilecek yer 
Ene' dir !

YaNi ben OL' AN BEN 
Rüya içinde rüyayı gören vechesinde sen OL' an BEN diyedir!

YaNi; YA- NUN sırrı gibi! 
Nun harflerden AMA' ya Sır olana bakar! 
Ki bizler hiç yaratılmadık ve son başlangıcın AYN' ı yani AYNAsı...
KÜN FE yeKÜN!
Kişi her selamında kendinden öylece kendine seslenir! 

Yani be sırrıdan Noktaya yani meçhule yani mecuale! 
Ayna kişinin YARATaNIN' ı seyrettiği ruhu ise ayna arkasında ki simsiyah SIR ise kişinin NEFS' i! 
Allah' ım seni bilmek istiyorum diyen nefse, önce "KENDini bil" emredilir! 
Öyle ki nefsini bilen Rabbini bilir! 
Yoksa aciz olAN veche nereden başlasın ... Bitkilerden mi, yıldızlardan mı, hayvanattan mı? 
Oysa kendini bilen hepsini bilir, kaybolmaz! 
Bilir ki ilim bir nokta idi (mecuale) ve cahiller onu çoğalttı! HZ ALİ' m
Aliiiii(ي) benim en güzel vechem, Gözünü (ÖZünü) Gözümden ( ÖZümden) ayırma! 
Sen ki ilk yaratılan NUR- u Muhammed'iye tek varanımsın! 
Ruhun ŞÂD adın AZİZ OLsun! 
Amin...
Amin........
Aminnnnnnnnnn
Tülay Kadı Hortum

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder