27 Ekim 2015 Salı

ARKADAŞIM ŞEYTAN

Zuhruf Suresi 43/36 ayeti:Her kim Rahman'ın zikrinden göz yumarsa ,biz ona bir şeytan nasbederiz,o onun karini(yakını)olur".Bu ayette belirtilen ve gafletinin derecesine göre insana yakın olan şeytan için şu hikaye anlatılır.Ebul Kasım Kasri buyurur ki.Evvellerde haftada bir gün iftar ederdim.Bir gün taifei cinden şahsını görmediğim bir kimse bana selam verdi,görünmesini rica ettim.Gayet güzel bir şekilde bir şahıs zahir oldu.Hüviyetini sordum:"Mü'min cinlerdenim,senin gibi bir kimseyi gördüğümüzde muhabbet ederiz"dedi.Ara sıra bana görünür sohbet ederdik.Bir gün "Haydi mescide gidelim,beraber oturup sohbet edelim "dedim.Cevaben bana:""Mescitte sohbet ettiğimiz vakit halk seni görürler ve beni görmezler ;seni kendi kendine konuşur bir deli zannederler."dedi.Ben dedim ki"Son safta oturalım .Herkes bizi görmez"dedim ve içeri girdik,oturduk.Bana dedi ki:"Bu adamları nasıl görüyorsun"dedim.Cevaben"Bazısını yarım gaflette,bazısını tamamen gaflette ve bazısını uyanık görüyorum"dedi."Başları üzerinde olanları görüyor musun?"dedi."Hayır görmüyorum"dedim.Gözlerimi sildi,gördüm ki her birinin başında bir karga oturmuş ,bazısının gözlerini kanatları ile bürümüş ,ve bazısının ancak başı üzerine konmuş ve kanatlarıyla bazısının gözlerini kah örter ve kah açar.Bunun üzerine Zuhruf 36 ayetini okumadınmı?Bunlar şeytanlardır ki ,onların başları üzerine oturmuşlar her birisine gafleti miktarınca musallat olmuşlardır.(MollaCami-Nefahatül Üns)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder