5 Kasım 2023 Pazar

SOHBET

 Sahabe efendilerimiz cehalet karanlığından yüce makamlara Resulullah efendimizin sohbetlerine devam ederek ulaşmışlardır.Mürşidlerin sohbetleri , gönüllere şifa sunan manevi bir ilaçtır.Sohbetlerde göz önünde tutulması gerekli hususlardan biri  de karakterlerin imtizacıdır.Tarikatların çok  veçeşitli olmasının esas sebeblerinden biri , insan karakterlerinin değişik oluşundandır.

Resulullah efendimiz  sahabenin kalblerini tedavi  ve nefislerini tezkiye için sık sık sohbet ettikleri  ve sohbetleri teşvik ettikleri bilinmektedir.Kur'an da şöyle buyrulur:"O, ümmiler içinde kendilerinden, kendilerine peygamber gönderendir ki, bu onlara ayetlerini okur, onları temizler, onlara kitabı, hikmeti öğretir.Halbu ki onlar daha evvel gerçekten apaçık bir sapıklık içinde idiler"(Ahzap 21)

Ey iman edenler! Allah'tan korkun.Bir de doğrularla beraber olun(Tevbe 119)

Müminler içinde , Allah'a verdikleri sözde sadakat gösteren nice erler vardır(Ahzap 23)

"Bana uyanların yoluna uy"(Lokman 15)

"O gün her zalim, pişman olarak her iki eliniısırıp : "Ne olurdu , ben o peygamberin mahiyetinde Allah'a bir yol edineydim" diyecektir."Ne yazık bana! Keşke filanı dost tutmayaydım" Andolsun ki bizi zikirden, hem o bir devlet gibi bana Allah tarafından geldikten sonra saptıran odurŞeytan insanı başına bir bela gelince yapayalnız ve yardımsız bırakandır"

İnsanlar tek başına yaptıkları ibadetlerde çok kerre şeytana mağlup olurlar.Onları böyle tehlikelerden kurtarack olan Allah ve Resulünün ahlakı ile süslenmiş kimselerle yapacakları sohbetlerdir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder