11 Kasım 2023 Cumartesi

İHVANiyet devri

 İhsan Kerimoğlu isimli bir kardeşimiz anlattı.Gençliğimde Manisa tarafında idim.Bir Mevlevi şeyhi aramakta iken oralardan birisi Karaman'da Hasan Efendi denilen Mevlevi bir r şeyhin olduğunu söylediler.Ev telefonunu edindim.Aradığımda karşıma çıkan bayan bana "Hasan Efendi hasta ancak şu saatlerde uyanır ilacını içer bir kaç saat etraf ile sohbet ettikten sonra tekrar uyku haline geçer.o  saatte ara" diye cevap verdi.Belirtilen saatte aradım. Hasan efendi ile bu şekilde iki defa konuştum.Ancak konuşmam uzun sürmüş olacak ki sesi yorgunlaşmaya başladı.Ben meramımı söyleyip bir mevlevi şeyhine bağlanmak istediğimi ve ders almak istediğimi söyleyince; hazret "Evladım biz uzun bir zamandır mürit ve intisap kabul etmiyoruz. Tarikatlardaki mürşitlik ve irşad defteri kapatıldı. Zaman artık ihvanın ihvanda tecelli ve tekamül zamanıdır. Bulunduğunuz mahallede hiç kimseyi bulamazsanız dahi, aynı sancıyı çeken, ruhunuza uygun bir-iki arkadaşınız ile birlikte Mesnevi okuyunuz, fıkıh ve tefsir kitapları okuyarak birlikte Allah'a doğru seyr-i sulük ediniz. Şu an bir müminin vasıl-ı  İlallah olması için en kestirme ve en muteber yol budur. Kısacası evladım Şeyhlik devri kapandı, ihvaniyet devrine girildi....Daha sonra üçüncü kez aradığımda telefondaki bayan, ağır hasta olduğunu belirtti.

Bugün tarikat bağlamında mürşitlerin dünyayı değiştiği, yerine yenilerinin yetişmediğini gözlemliyoruz.Bu da tarikat devrinin bittiğini yahut şekil değiştirdiğini göstermektedir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder