25 Şubat 2023 Cumartesi

SADAKA

 Kıyamet günü hesap görülünceye kadar , herkes sadakasının gölgesinde olacaktır" hadisi şeriftir.

Sadakada Hakk'ın rızası gizlidir.Zekatın gözle görülemiyecek derecede küçülmüşü sadakadır.Adamın biri yüzünü kızartarak sadaka isteyen bir dilenciye ihtiyacından çok sadaka verdi..O adam Kabe'de tavaf esnasında birisinin ayaklarını Kabe'ye uzatarak uyuduğunu gördü,hürmetsizlik nedeniyle azaba düçar olmaması için adamı uyandırdı ve tavafına devam etti.O gece rüyasnda iki nurani zat yanına geldi:

-Biz Resulullah'ın elçileriyiz.Hemen önümüze düş, seni mahkemeye götüreceğiz dediler.Adam titremeye başladı.Bir çölde ağaçlık bir yere geldiler,adamlar içeri girdiler."Ya Resulullah getirdik" dediler Mahkeme kurulmuş, uyandırdığı adam orada ayakta duruyor.

-Bu mümin kardeşini uyurken uyandırmışsın , istirahatine mani olmuşsun, seni şikayet ediyor.Ne diyeceksin?

-Evet bu doğrudur onu uyandırdım.Ya Resulullah , onu orada uyuduğu için hürmetsizlik saydım.bir azaba uğramaması için uyandırdım.Onu rahatsız etmek aklımdan geçmedi.

Efendimiz (SAV) şikayetçi adama sordu ,bu cevaba ne dersin?.Adam:Mademki bana iyilik maksadıyla bu işi yapmış hakkımı helal ediyorum dedi.

Adam uyandığı vakit titriyordu.Utandı ağladı.Sabah namazını kıldı Kabe'yi tavafa tekrar başladı.Birden o adamı gördü.Yanına yaklaştı:-Bu yaptığını gördün mü? Beni Resulullah'a şikayet etmişsin.

Rüyada şikayet eden adam:

Sen bana başkasına yüz kızartmıyayım diye bol sadaka vermiştin.Belki hatırlamazsın.Maksadım şikayet değil seni Resulullah'la görüştürmek idi.Ama sen utancından hep yere baktın, oturan Resulullah'a bakmadın, dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder