21 Şubat 2023 Salı

HALLAC-I MANSUR'UN SON SÖZLERİ

 Hallac-ı mansurun son sözleri şudur:

ERA KADEMİ,  ayaklarımı görüyorum.

ERAKE DEMMİ Kanım akıyor

EHANE DEMİ kanıma ihanet oldu

EHA NEDEMİ yazık oldu kendimi anlatamadığıma

İdamagönderilirken Mansur dua etti: Yarabbi benim idamımı seyretmek için gelenleri, idamıma hükmedenleri affet.

Bana açtığın sırları onlara da açsan veya onlardan gizlediğin sırları benden de gizlemiş olsan bu hal başıma gelmezdi..

Kollarından astılar.Ayaklarını kestiler, sonra kollarını ve başını vurdular.

"Senin kulların ,Sana olan yakınlıklarından  ve dinlerine duydukları aşırı bağlılıktan dolayı beni öldürmek için toplandılar.Onalrı affet!. Çünkü Sen, bana gösterdiğin bu esrarı , onlara da göstermiş olsaydın, hakkımda bu tarz düşünmeyeceklerdi.Şayet onlardan gizlemiş olduğun sırları, benden de gizlemiş olsaydın, bu duruma düşmezdim"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder