5 Şubat 2023 Pazar

MÜRŞİT ARAMAK

(DR.MÜNİR DERMAN HAZRETLERİNDEN) 

Kitaplarımızı okumuş bir zat bizi aramış, geldi buldu.kılığıma baktı şaşırdı, basit bir elbise içinde gördü.Yanımda bizi sevenlerden üç muhterem zat vardı.Çekinerek oturdu.Çay ısmarladık.Kitapları okumuş çok beğendi.Damdan düşer gibi "Mürşit arıyorum" dedi.Ermiş bir veli arzuluyorum,Nerede bulabilirim?

Birçok şehirlerde kasabalarda varmış,gitsem mi acaba?ne dersiniz, nasıl bulabilirim? ilave etti:menfeat için yalancı mürşitler, şeyhler vramış, bunları nasıl anlıyayım.Hakikisi varmı ? diye sordular .

Ben henüz cevap vermeden yanımdaki beni sevenlerden yaşlı bir zat:hakiki veli olmaz olur mu" dedi.Adam:O halde nasıl bulacağım? deyince "yalancı ve sahteleri ayıkla..bunların içinde vardır,bulursun, dedi.

Adam; "Nasıl ayıklıyayım?" deyince yanımdaki muhterem zat hiddetle karışık bir üzüntü ile güldü "Beyim, sen evvela kendini ayıkla .Pirinç nasıl seçilir öğren.Benim bildiğim bu kadar" deyince misafir zat biraz içerliyerek :"Peki nasıl ayıklıyayım kendimi, onu söyle bana" diye alaycı bir ifade kullanınca bizimkinin ipi koptu:Bak beyim! sana bir şey öğreteceğim öyle yap hem de kırk gün.Ondan sonra işte adresim , Gel bana seni ayıklarım bir güzel pilav yaparım"..dedi." Namaz, abdestsiz konuşma,yeme , içme, evinde ebdastsiz yemek pişirme, sabah namazını vaktinde kıl.Bu dediklerimi bir gün  hatta bir saat, bir dakika kaçırırsan tekrar birden başlayacaksın kırk gün istisnasız devam..Diğer kılmadığın vakit namazlarını istemiyorum" dedi.

misafir kızararak "Benim namaz kılmadığımı nereden biliyorsun?".Yanımdaki zat dedi:Gayet basit, bunları kılmayan bu gibi sualleri sormaz da ondan,size bir şey söyleyeyim2 diyerek konuşmaya devam etti:
Meczup bir dervişe sormuşlar:"Sen akşamki zikirde cezbeye tutulmadın?Halbuki zikirde sen hep cezbede olurdun?

derviş :Halkada bir kamil vardı.Dervişin ne olduğunu hakkıyla bilen biri idi.Kendine hürmeten cezbeye kapılmadım.Tek başıma olsa idim cezbe ummanına dalar cuşu huruşa gelirşelale gibi akmaya başlardım. Gelen misafir zat saatına baktı:"Bana müsade "dedi gitti.

-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder