27 Şubat 2023 Pazartesi

LEDÜN İLMİ

 Ebu Hüreyre (R.a) dan rivayet edilen bir hadiste ifade edilir:

"Ben Resulullah (SAV) den iki çeşit ilim aldım.Bunlardan biri size anlattığım ilimlerdir.İkincisini ise söylersem boğazımı keserler.İkinci ilim esrar ilmidir.Herkes bunu anlayamadığı gibi Allah u Teala'da onu herkese vermez".Hz.Musa'ya bazı sırları Hz.Hızır söylemiş ancak o bile tahammül edememişLedünni hakikatın sultanı Efendimiz aleyhisselamdır.Kur'an da kullara bir çok ayetlerle bilgiler, Hakka yanaşmak usulleri bildirilmiştir.Bir de Kuranı Kerimde bildirilmeyen bir çok hudutsuz ayetlerde sünnetullah ile kainatta cari her türlü hadisatın aslı gizlidir.Onun için (ALLEMEL İNSANA MA LEM YALEM) AYETİ İLE İNSANA BİLMEDİĞİNİ ÖĞRETİR.

Günahtan sakınmak tövbede uğraşmaktan kolaydır

Şunları öğren

FEzkiruni ezkirküm:Beni anarsanız ben de sizi anarım

Errasihune fil ilm : İlimde rasih olanlar

Enallahe rabbe rabbeküm Ben Allah Rabbım ve Rabbınızım

Velegad kerremna beni ademe :Biz ademe keremle keramet verdik

VElezikrullahi ekber :En büyük zikir, Allah'ın zikridir

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder