İblis, Hz.
Adem için "Ben ondan daha üstünüm" diyerek secde etmedi.Ancak Firavun daha beterini yaptı "Ben sizin en yüce Rabbinizim" diyerek Allah'a inatla karşı çıktı.Bu yüzden Allah'ın kahır sıfatının mazharı oldu ve azgınlıkta kemale erdi.Kıyamete kadar her asrın bir Musa'sı ve firavunu olacaktır.Niletin azgınlaştırıp firavun haline getirdiği insanler her asırda bulunacak, ve sahip olduğu maddi güçle insanlara zulmedecektir.
KABETÜ'L-UŞŞAK BAŞED İN MEKAM
HER Kİ,NA-KES AMED İNCA ŞOD TEMAM.........
Bu makam Aşıkların Kabe'si oldu. Noksan gelen tamamlanır.
ALLAH İÇÜN ALLAH İLE ALLAH'A GİDERSİN
ALLAH'TAN ALLAH İLE ALLAH'A GELİRSİN
FİRAVUN etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
FİRAVUN etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
23 Mayıs 2026 Cumartesi
AZGINLIKTA ZİRVE OLMAK
24 Ocak 2021 Pazar
FİRAVUN KAVRAMI
Firavuneski Mısır'da bir Devlet başkanına verilen ünvandır.Bu ünvanı taşıyan ilk kraldan itibaren kendilerine "ilah" hüviyeti verdikleri ve ilahla özleştirdikleri için gelen her kralın isminin başına bu lakap eklenmiştir.Zalim,gaddar şirk içindeki nefsi emmare ehli kişilerin gizliden gizliye içinde bulundukları uluhiyet davasıdır.
Nefsi emmare yönünden değerlendirilirse nefsin bu mertebesinde kalan her insan Firavundur.Nefsi emmare,para,asker,silah ve makama ulaştığında tarihte yaşayan Firavunluk hemen cisimleşir.
Firavun,sözde yeryüzünün düzenini temin ettiği gibi dini hayatında en yetkin kişisidir.
Kur'an da Firavun kelimesi 74 yerde geçmektedir.Sadece Hz.Musa zamanındaki Mısır krallarını ifade eder.Hz.Yusuf zamanındaki Mısır idarecileri "rab" ve "melik" kelimeleri ile anılır.
İnsanlık tarihinde Hz.musa hak,adalet ve sağ duyuyu temsil eden nübüvvet zincirinin bir halkasını oluştururken Firavun,Haman ve tarafları bunun karşısında yer alan zihniyeti temsil eder.
Tüm Firavunlar ölümü sonrasında mumyalanmıştır.Ancak Hz.Musa ile mücadele eden Firavun'un cesedini Hak teala sonrakileri ibret olsun diye muhafaza etmiş ve bu ceset İngilterede British Müzesinde teşhir edilmektedir.
İnsan iki zıt esmanın ortasına düşmüştür.Her Musa'nın bir Firavun'u olması normaldır.Hakk'a talip olan kişilerde türlü vesilelerle bu firavun huyları
14 Nisan 2020 Salı
BİZİM HAKKIMIZDA DA İKİ ŞAHİT BULUNSA İDİ
Şeyh Vefa hazretlerine biri şu soruyu sorar:
-Şeyh Muhyiddin İbni Arabi; Firavun hakkında, tertemiz olarak öldü, diyor. Siz ne dersiniz?
Hazret cevap verdi:"O Aziz ne güzel söylemiş. Keşke bizim hakkımızda da böyle şehadet eden iki mümin bulunsaydı.
-Şeyh Muhyiddin İbni Arabi; Firavun hakkında, tertemiz olarak öldü, diyor. Siz ne dersiniz?
Hazret cevap verdi:"O Aziz ne güzel söylemiş. Keşke bizim hakkımızda da böyle şehadet eden iki mümin bulunsaydı.
21 Mart 2017 Salı
FİRAVUNUN ÖNCESİ
Fir’avn: Asıl ismi Kâbus’tur. Babasının ismi Mus’ab, Reyyan oğludur. Mısır’a
sultân oldu adı Firavn oldu. Zîrâ Mısır’a sultân olanlara Firavn derler. Evvelce karpuz
satardı. Hatta yüksek sesiyle bir dilim bir pula diye çağırır bağırırdı. Lihikmetin sultân
oldu. Ba’dehû (haddini) tecâvüz ederek (aşarak) şöyle söyledi:
مَا عَلِمْتُ لَكُم مِ نْ إِلَھٍ غَیْرِي (*)
dedi.
“Eğer Firavn 837 أنا ربكم الأعلى (**)yerine bir kez سبحان ربي الأعلى diyeydi
izzetim hakkı çün onun hatâların af edeydim, onu cennete koyaydım”
İmâm Gazâlî (ö.505/1111) eydür:
“Her nefs-i emmârede bir tekebbürlük (büyüklenme) dâvâsı mestûrdur (gizlidir).
Ama Fir’avn izhâr eyledi (bunu açığa vurdu). Tekebbürün yeri cehennemdedir. Nitekim
Hak Teâlâ buyurur:
“Kibriyâ ridâmdır (üst giysimdir), azamet izârımdır (ululuk alt giysimdir). Bir
kimse bunlardan biri ile Benimle nizaya tutuşmak (çekişmek) isterse onu ateşime atarım”
*SİZİN İÇİN BENDEN BAŞKA İLAH TANIMIYORUM(Kasas 38)
**BEN SİZİN EN YÜCE RABBİNİZİM(Naziat 24)
3 Mart 2017 Cuma
FİRAVUNUN KENDİ ALEYHİNE VERDİĞİ HÜKÜM
DENİLİR Kİ CEBRAİL (A.S)İNSAN KILIĞINDA GÖRÜNEREK FİRAVUN'A ŞÖYLE DEDİ:"EY HÜKÜMDAR, ÖTEKİ KÖLELERİMİN BAŞINA GEÇİRDİĞİM, HAZİNELERİMİN ANAHTARINI VERDİĞİM BİR KÖLE,BANA DÜŞMANLIK ETSE,DÜŞMANLARIMA DOST OLUP DOSTLARIMA DÜŞMAN OLSA BUNA NE DERSİN?
FİRAVUN BU SORUYA ŞÖYLE CEVAP VERDİ:"BENİM BÖYLE BİR KÖLEM OLSAYDI , ONU KIZILDENİZ'DE BOĞARDIM"
BU CEVAP ÜZERİNE CEBRAİL (A.S)FİRAVUN'A:"BUNU BANA YAZILI OLARAK VEREBİLİRMİSİN?"DEDİ.Bunun üzerine Firavun kalem,kağıt ve mürekkep getirterek şunları yazdı:
"Ebül abbas Velid b.Mus'ab der ki:Efendisine karşı çıkıp ona nankörlük eden bir kölenin cezası denizde boğulmaktır"
İşte Firavun boğulmakla yüz yüze geldiğinde Cebrail ona yazısını gösterdi,o da yazısını tanıdı.Cebrail ona şöyle dedi:Bu hüküm, kendi aleyhine verdiğin hükümdür"
FİRAVUN BU SORUYA ŞÖYLE CEVAP VERDİ:"BENİM BÖYLE BİR KÖLEM OLSAYDI , ONU KIZILDENİZ'DE BOĞARDIM"
BU CEVAP ÜZERİNE CEBRAİL (A.S)FİRAVUN'A:"BUNU BANA YAZILI OLARAK VEREBİLİRMİSİN?"DEDİ.Bunun üzerine Firavun kalem,kağıt ve mürekkep getirterek şunları yazdı:
"Ebül abbas Velid b.Mus'ab der ki:Efendisine karşı çıkıp ona nankörlük eden bir kölenin cezası denizde boğulmaktır"
İşte Firavun boğulmakla yüz yüze geldiğinde Cebrail ona yazısını gösterdi,o da yazısını tanıdı.Cebrail ona şöyle dedi:Bu hüküm, kendi aleyhine verdiğin hükümdür"
FİRAVUNUN BOĞULACAĞI DENİZE GİRMESİ
İsrailoğullarını takip eden Firavun ve askerleri deniz kenarına ulaştıklarında Hz.Musa'nın kavmi karşı kıyıya ulaşmıştı.ancak denizin ortasındaki kupkuru yol meydanda durmakta idi.Firavun suya girmek istemese de Firavunun bindiği atı ,Cebrail (a.s.)'ın bindiği kısrağın kokusu sebebiyle denize girdi,askerler de onun peşine düştü.Hepsi denize girdi.Bindiği hayvan Firavunu denize alıp götürmüştür.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)