Ebleh, Allah'ı ve O' na yakınlığı değil,cennet ve cennet nimetlerini tercih eden kişidir.Çünkü o şer'i muamelelere göre kulluk eder.Arif ise ilahi sırlara göre kulluk eder.Arif ,abidden üstündür.Arifin makamı nurdan,abidin makamı cevherdendir.Nur,letafet konusunda cevherden üstündür.
Kemal Hocendi der ki:
Bize tuba gamı ve cennet temennisi yoktur
Ehil olmayan insanın himmeti alçak olur
Molla Cami şöyle der:
Ey elinde olan, tüm varlıkların manevi hükümranlığı!
Ne mutlu yarınki rızkı hususunda Sen'den razı olana
Gönlümün senden başka muradının olmaması bana yeter
Sen gönlümün muradını ister ver ister verme