22 Nisan 2023 Cumartesi

HZADEM-ŞEYTAN MESELESİ

 Hocalar derler ki Şeytan Hz.Adem'i kandırdı , cennetten kovuldu..Değildir efendiler.Şeytan kim ki ? Hak teala öyle murat etti.Şeytanı  görevlendirdi,Hz.Adem'i kandırması için.Hz.Adem'in kanması yine Hakteala'nın muradı idi.Ancak, Hz.Adem bunun böyle olduğunu bilmesine rağmen edebi gözetip Ya Rabbi ben nefsime zulmettim,hata benden" dedi.Hak teala insana hastalıkları hediye olarak gönderir"EL EMRAZI HEDAYAYİMİN AZZE VE CELLE LİL ABİD". "bEN KULUMA HASTALIKLARI HEDİYE OLARAK VERİRİM" DİYOR.Kul kusuru kendinden bilecek.Hangi hatayı yaptım da bu imtihan bana verildi diye kendi fiileri içinde kusur arayacak.Edep budur..Hayrihi ve şerrihi minellahi Teala" amma şerri kendinden bileceksin.Acaba hangi fiilimin uzantısıdır diye tefekkür edeceksin.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder