3 Mayıs 2022 Salı

SULTAN BEYAZİD-İ VELİ

 Osmanlı Sultanlarından Beyazid-i Veli hazretlerinin divanındaki Münacaatı şöyledir:

Huda ya! Hudalık sana yaraşır/Nitekim Gedalık bana yaraşır.

Çü sensin penahı cihan halkının / Kamudan sana iltica yaraşır.

Şeh oldur ki kulluğun etti senin/ Kulun olmayan şah geda yaraşur.

Şu baş kim sana secde eylemeye / Şah ise ziripa yaraşur.

Şu dil ki marizi gamındır senin,/ Ana zikrin ile şifa yaraşır.

Gerçi ki isyanımız çokdurur /Sözümüz yine Rabbena yaraşur.

Ben ettim amı kim bana yaraşur/Sen eyle anı kim sana yaraşur

Şu gündeki  hiç çaresin kalmaya / Ana çaresi Mustafa yaraşur

  Ya Rabbi! Alemin sultanlığı sana yakışır; nitekim kapında dilencilik bana yakışır.Şüphesiz alemin koruyucusu sensin.Herkesin sana sığınması vaciptir.Sana kulluk eden hakikatte padişahtır.Kulun olmayan şah cezaya layıktır.Sana secde etmeyen baş nankörlük etmiştir.; Eğer şah ise ayaklar altında sürünmeyi hak etmiştir.Günahları yüzünden hasta olan gönül ancak senin zikrinle şifa bulur.Günahlarımız için bize lazım olan sana yalvarmaktır.Esas davamız, aman Rabbimiz, diye ağlamaktır.Nefsime zulmedip yüzümü kara eyledim; ağartmaya senden başka çare bulamadım.Naçarları kurtarmak için yarattığın has kulunu alemlere rahmet olan Resulü bizlere imdatçı kıl!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder