7 Mayıs 2022 Cumartesi

NECİB SULTANIN ZİYA BÖLÜKBAŞI İLE TANIŞMASI

 Necib sultan şöyle nakletmişti:"Bir gün rüyamda Dörtyol'un merkez camisinde namaz kılmış çıkıyordum.Yanıma yaşlı bir kimse yaklaşarak , herhalde siz yabancısınız .Buyrun bizim haneye gidelim" dedi.Epey yürüdük.Nihayet bir mezarlığa geldik.Kenarları taşla çevrilmiş bir mezarın başında durduk."Burası bizim hanemizdir" dedi.O vakit ben "Efendim siz dünyayı değiştirdiniz mi?"Evet, ben dünyamı değiştirdim.Bana murtaza Hoca derler.Beni ziyarete gel " buyurdu.

Uyandığımda düşündüm.Acaba hangi mezarlıktı burası.Kime sormalıyım?Hanımın akrabalarının olduğu kuzuculu köyüne giderken Dörtyolu direkt geçtiğimiz için  Dörtyol'un içindeki ve çevresindeki insanları çok tanımazdım.Rüyanın tesiri ile kime sormalıyım diye düşünmeye başladım.Bir gün işyerinden erken çıkıp Dörtyol'a geldim.Merkez camiinde ikindi namazını kıldım.Camiden çıkarken etrafıma bakınmaya başladım"Acaba kime yaklaşıp düşüncelerimi anlatsam diyemırıldanırken gözüme birisi ilişti.Orta boylu vakarlı birisi idi.Kendisine yaklaşarak "Efendim ben buralı değilim size birisini soracağım" dedim.Beni tepeden tırnağa süzdükten sonra "Sor bakalım" dedi.

"-murtaza hoca varmış , onun mezarı nerededir.kendisini ziyaret etmemi söyledi" deyince biraz sert ifade ile "Ne yapacaksın, nereden tanıyorsun?" dedi.Şöyle bir kenara çekilerek kendisine durumu anlattım.O vakit bu şahıs beni aldı mezarlığın bulunduğu yere götürdü.Fatiha okuduktan sonra "Murtaza Hoca'nın mezarı hangisidir?" diye bana sordu.ben rüyamda bana gösterilen mezarı tanıdım"Şu mezardı" dedim.Adam şaşırdı.Düşündü sonra bana şu suali sordu:"Burada benim de babamın mezarı var.O hangi mezardır?" diye sordu.Ben o zamanlar çok çalışan birisi idim.Rabbime dua ettim.bana bir mezar gösterildi hemen Murtaza Hoca'nın mezarının güney tarafında"Şu mezar olsa gerek" deyince o zat şaşırdı."Doğru" dedi."Benim adım Ziya Bölükbaşı'dır.PTT den memur emeklisiyim.bundan sonra biz seninle kardeşiz" dedi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder