9 Nisan 2019 Salı

VAKTİN TASARRUFU İNSANI KAMİL ELİNDEDİR

Mülk sahibi Hak Teala,hadiselerin tasarrufunu sahibül zaman denilen insan-ı Kamil'in eline vermiştir.Bu hususta anlatılanlardan birisi de şu hikayedir:
Tüccarlardan birisi nakleder ki:"Satacağım kumaşları bir hayvana yükledim ve sefere çıktım.Mısır'a vasıl olduğum vakit , kalabalık arasında hayvanımı kaybettim.Çok aradım bulamadım.Bazı kimseler dediler ki:'Şeyh Ebul Abbas Demenhuri(k.s) hazretlerine müracaat et; belki onun duası bereketiyle hayvanını bulursun.'Bu zatın kemalini işitirdim.Tavsiyeleri vech ile huzuruna gidip, halimi söyledim.Sözüme kulak asmadı, dedi ki:'Bize misafir gelmiştir; şu kadar un ve bu kadar et lazım.' Ve bundan başka daha bazı ihtiyaçlardan bahsetti.Dışarı çıktım kendi kendime dedim ki: 'Bir daha bu zatın yanına gitmeyeyim.Bu dervişler kendi menfeatlarından başka bir şey bilmezler.' Bu hatıra ile yürümekte idim; ansızın kendisinde alacağım olan birisine rastladım ve dedim ki: 'Alacağımı vermeyince senin yakanı bırakmam!' Bana altmış akçe verdi.Kendi kendime dedim:'Bu para ile ticaret edeyim; kaybettiğimi kazanayım.Yahut bunu Hak yoluna sarf edeyim.! ikinci şıkka karar verip şeyhin dediği ihtiyaçları aldım.Bir akçe arttı , onunla da helva aldım.Bir hammala yüklettim, Şeyhin tekkesine teveccüh ettim.Tekkeye yaklaştığım vakit , yüklü hayvanımla tekkenin kapısında gördüm.'Bu benim hayvanım olmamak lazımdır' dedimse de , yaklaşıp muayene ettim,üzerindeki eşyaların tastamam olduğu halde benim hayvanım olduğunu anladım.Düşündüm.'Yine bu hayvanı kaybetmemek için birisine emanet edeyim veyahut tekkenin avlusuna götüreyim.dedim.Sonra caydım ve içimden dedim ki :Bunu selametle bana eriştiren yine muhafaza eder.Şeyhin huzuruna girdim, getirdiklerimi arz ettim.Helvayı gördü.Bu nedir? diye sordu.'Para arttı helva aldım'dedim.Dedi ki:'Bu şarta dahil değil idi.Şimdi bende bir şey ziyade edeyim.Haydi kalk , kumaşlarını pazara götür  ve acele sat ve değerini de çabuk al; ve tacirlerin rekabetinden korkma.Derya benim sağ elimdedir ve sahra benim sol elimdedir.'.Pazara gittim ve kumaşları yüksek fiatlara sattım ve değerlerini aldım.İşimi bitirdiğim zaman , tüccarlar deniz ve kara tarafından hücum ettiler.Sanki bağlı idiler; birdenbire çözülüverdiler".
Bu menkıbe Nefahatül Üns'te böylece zikredilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder