25 Nisan 2019 Perşembe

DOKTOR YÜCEL YALÇIN

Kayseri Ağcakaya'lı.Sonradan bu isim kibarlaşıp "Akçakaya" oldu dedi.İstanbul Tıp fakültesi diplomasına "diplomama doğduğum yerin ismi "Ağcakaya" yazılmazsa almam" ısrarı üzerine okul bir yıl gecikme ile isteğini yerine getirerek diplomasını verdi.Parayı bilmeyen bir doktor.İskenderun Ticaretinde gemi acentalığı yapan Butros ailesi Gelir vergisi rekortmeni olmuştu.Ailenin büyüğü Ernest Butros,doktorun para ile işinin olmayıp meslek aşığı olan bu insan için "İmkanım olsa,tüm servetimi harcamak pahasına seni Newyork'a belediye başkanı yapardım" dediği birisi.Çocukluk zamanları için anlatırdı.Köyde o zaman on iki tane okul vardı.Doğduğum yer eğitim merkezi gibi idi.Hatta eskiden  el-ezherden mezun olanlar ihtisas için bizim köye gelirlermiş.Köy hocasından dini bilgiler öğrenirken hoca elinde bir metreyi aşkın fındık sopasıyla meşhur.benim en zoruma giden konu ,sopadan değil de ,hocanın dersini veremeyen bir öğrenciye ceza olarak ayağı kesik birisinin kesik ayağını öptürmesiydi.Benim en zoruma giden bu konu olduğu için geceleyin uykudan uyanır anama dersi okurdum.Anam,tamam biliyorsun desede kanaat gelmez bir kaç kez böyle tekrarlar yapardım.Somuncubaba'nın neslinden geliriz.O somuncubaba ki Yıldırım Beyazıt bursa Ulucami'yi yaptığında "Nerede buranın meyhanesi" diyebilecek Emir Sultan'ın ifşası ile meşhur olup,akabinde Bursayı terk edip Aksaray'a yerleşen bir eren.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder