16 Nisan 2019 Salı

EVLENMEKLE ALAKALI BİR HADİS KISSASI

Bustanül Arifin isimli bir eserde bir hadisi şerif metni kıssa olarak anlatılır.Hadis budur:
":Beni İsrail'den bir adam "Bir akıl ile müşavere etmedikçe tezevvüç etmeyeyim ' der ve ertesi günü ilk rastladığı  kimse ile müşavere edip onun reyiyle amel etmeğe azmetti.Vaktaki sabah oldu , evinden çıktı; kamışa binmiş olan bir deliye rastladı ve vefai ahdine imkan bulamadığına teessüf etti.Onun önüne gitti;deli ona'atımdan kork seni tepmesin! ' dedi.Adam 'Atını zabted ki , senden bir şey soracağım' dedi.Deli durdu; adam"Ben evlenmek istiyorum, nasıl evleneyim?" dedi.Deli cevap verdi ki ,"Kadın üç türlüdür.Biri sana mahsustur ve birisi senin aleyhinedir ve birisi senin ne lehine ne aleyhinedir" deyip "attan kork seni tepmesin"dedi ve geçti.Adam dedi:"Yahu atını zapted" Deli atı zabteddi adam ona yaklaştı;"Ben senin sözünü anlıyamadım, onu bana izah et!" dediDeli dedi:"Sana mahsus olan , bakire olandır ve onun muhabbeti sana mahsustur ve senden başkasını bilmez.Vesenin aleyhine olan , çocuklu olandır ki , senin malını yer  ve evvelki kocası için ağlar.Ve senin ne lehine ne aleyhine olan  olan da, çocuğu olmayan duldur ki , eğer sen onun için hayırlı olursan , sana mahsus olur; aksi halde aleyhine olur".adam dedi:Yazık sana ki , sözün akillerin sözü  veamelin delilerin ameli" Deli dedi:"Ey kimse ,Beni İsrail beni kadı yapmak istediler, ben istinkaf ettim; bana havale ettiler.Nihayet kendimi deli yaptım ve onlardan kurtuldum"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder