31 Aralık 2015 Perşembe

ÖL Kİ SANA NAZAR EDEYİM-Menkıbe

Ebu Ali Ruzbari hazretleri anlatır.Bir gün hamama gittim.bir derviş elbisesi gördüm.Dervişlere sevgim olduğu için bu dervişi görmek için içeri girdim ki bu derviş genç birine hizmet ediyor,elbisesini giydiriyor.Ancak,genç olan kişi,dervişe hiç itibar etmiyor.Nihayet gideceği zaman derviş gence :"Yahu biz bu kadar hizmette bulunuyoruz da sen bir nazar bile etmiyorsun?"deyince genç:"Öl ki sana nazar edeyim"der demez derviş başını yere koyup ruhunu teslim etti.Ben hayrette kaldım.Birkaç sene sonra hicaza giderken yolda fakir görünüşlü bu gence tekrar rastladım ve bu vakıayı sordum.Bana şöyle söyle di:"Evet böyle bir küstahlık yaptım.O zat büyük bir adem imiş bilemedim.Alakayı mecazi  erbabından sandım.Fakat değilmiş,beni sevmiş,heva ve hevesimden beni kurtarmak istemiş sırf bu maksatla fedayı can edişi bana öyle tesir etti ki o zamandan beri her sene hac eder sonra onun kabrini ziyaretle haccımı ona bağışlarım.O zat canını benim hidayetim için feda etti.Ben de ömrümü ona feda ediyorum"dedi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder