31 Aralık 2015 Perşembe

AŞKIN MİSAL İLE TARİFİ

Çorumlu Mustafa Rumi hazretlerinin anlatımıdır:"Aşk ne şeydir,nasıl olur der isen,sana bir temsil ve hikaye ile aşkı beyan edeyim.Bir deveci devesini kaybetmiş.Aramak için sahralarda dolaşırken çeşme başında bır kız görmüş.İstemiş ki bu kıza'da sorayım acep devemi görmüşmüdür diye.Yanına yaklaşıp buralarda deve görüp görmediğini sormuş.Kız ona cevabında demiş ki:"Beni babam dayımın oğluna verecektir.Ben ona varmıyorum,istemem,ben filana varacağım!".Deveci tekrar:"Kızım ben senden develeri sual ediyorum".Tekrar kız cevabında:"Canım emmi,dedim ya ,ben ona varmayacağım,filana varacağım"demiş.Deveci bir kaç defa böyle tekrar tekrar sormuş ise de fayda etmemiş kız yine efkarını(fikrini)söylüyor.Deveci anlamış ki bu işi anlatıvermeyecektir.oradan gitmiş.

İŞTE AŞKI İLAHİDE OLAN ZAT BÖYLE OLMALI,YANİ AŞKI İLAHİDEN BAŞKA BİR ŞEY BİLMEMELİ."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder