12 Eylül 2023 Salı

TRABZONLU HAYRİ BABA

Nakleden Hatay Dörtyol kazasında bulunan Mimar Ömer Özel abimiz nakletti.Karadeniz Teknik mimarlıkta öğrenci olarak okurken aynı zamanda Trabzon Lisesinde öğretmenlik yapıyorum.Aynı okul öğretmenlerinden Haydar Baş beyefendi  de samimi arkadaşım.Bir gün haydar bey bana dedi ki:Bugün Baba efendi geliyor birlikte gidelim mi? Ben de "Senin Baban semerciler çarşısındaki filan değilmi? Bahsettiğin baba kim? Ben baba olarak fiziksel babayı bildiğim için manevi babadan haberim yok.Haydar Beş "Bu başka baba" dedi.Akşamleyin Hayri Babanın sohbet vereceği bir apartman zemin katına vardık .iki daire birleştirilmişti.Hazret elinde bir tasavvuf kitabı okumakta idi.Kapıdan girince bana bakarak sen gel yanıma otur dedi.Bende hayret ettim.Vardım dediği yere oturdum.Sohbet bittikten sonra Hayri baba diğer odaya geçti.Haybar bey bize dedi ki "Babadan ders almak isteyenler yan odaya geçebilir.Bende gayri ihtiyari geçtim.Odada yaklaşık on kişi var idi.Hayri Baba bize hitaben  buyurdu ki:"Gözlerinizi kapayın kalbinize bakın".Denileni yaptık ancak göz kapalı iken kalbe nasıl bakılır bu hayretime gitti.Bir zaman sonra kalbimin Allah Allah diye zikrettiğini dediğini kulağım duymaya başladı.Yine hayretler içindeyim.kulağın sesi duyabilmesi  için sesin dışarıdan gelmesi gerekmekte idi.İçeride olan kalbin sesi nasıl kulağa gelir.Bu hali 20 yıl çözemedim. 

Hayri baba Aslen İstanbul'da yaşayan birisi idi.Kendisinin  Trabzon Akçaabatta'  türbesi mevcuttur.Eşimle birlikte isitanbul'a fittiğimlizde Haydar Bey bana adresini verdi.ancak adresi ararken yolculuk yaptığımız minübüsün içinde bir arı eşimi ısırınca ziyaretimiz mümkün olmadı ve bir daha görüşmek nasip olmadı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder