27 Eylül 2022 Salı

"Ehl-i Sünnet ve Cemaat"* yoludur.

 Rivayet edilir ki: Resulullah -sallallahu aleyhi ve sellemEfendimiz, bir gün ashabından bir topluluğa şöyle buyurmuşlardı: "Ümmetim yetmiş küsur parçaya ayrılacaktır. Bunların -biri dışında- hepsi de cehennemliktir." Ashab -radıyallahu aleyhim ecmain- sormuşlar: "Bu kurtuluş yolu (Fırka-i Naciye) hangisidir?"  *Ehl-i Sünnet ve Cemaat mezhebi aslında tektir. Maturudi, Eş'ari, Hanefi, Maliki, Şafii, Hanbeli mezhepleri derken kullandığımız "mezhepler" kelimesi "şubeler" manasına alınmalıdır.  Şöyle cevap buyurulmuş: "Benim ve ashabımın yolundan gidenler; öylece iman ve amel edenler..." İşte Ehl-i Sünnet ve Cemaat mezhebinin ne olduğunu açıklayan meşhur hadis-i şerifin meali yukarıda zikredildi... Ehl-i Sünnet ve Cemaat topluluğu aslında tek bir mezheptir. Sadece kendi arasında altı şubeye ayrılmıştır: İkisi itikat (inanç meselelerinde), dördü amel (işlemeğe dair meseleler) sahasındadır.

Bir Müslümana "Hangi mezheptensin?" diye sordukları vakit: "Ehl-i Sünnet ve Cemaat mezhebindenim" cevabını vermelidir. Böyle demekle "Ben Resulullah Efendimizin - sallallahu aleyhi ve sellem- ve Ashab-ı Kiram'ın -radıyallahu anhüm- yolundan gidiyorum, onların iman ve amel hükümlerini kabul ediyorum" demiş olmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder