MELEK/ ŞEYTAN/CİN
İnsanın baş gözüyle göremediği varlıklardandır.Ravzatül Ahyar isimli eserde şunlar ifade edilir:
Şeytanların erkekleri ve dişileri vardır.Doğumla çoğalırlar, ölmezler,ebedidirler.Cinlerin de erkekleri ve dişileri vardır.Doğumla çoğalırlar , fakat ölürler.Meleklerin dişisi ve erkeği olmadığı için çoğalmaları doğumla değildir.Melekler yemezler-içmezler"
İimam Gazali hazretleri ins ve cinnin müftüsü idi.Bir gün cinlere 'Alemde neler olup bittiğini sordu' z Cinler" Zeimahşeri Tefsire dair mühim bir eser kaleme alıyor, şu anda eserin yarısına kadar geldi " dediler. Gazali "o eseri alın bana getirin" dedi.Cinler gidip o eseri alıp getirdiler.Gazali yazılı olan bu yarım eserin bir nüshasını çıkarttı vecinler eserin orjinalini alıp götürdüler.Zemahşeri bir ara Gazali ile buluştuğunda Gazali , kendinde bulunan bu yarım eseri gösterince Zemahşeri hayret etti."Eğer bu eser benimse buraya nasıl geldi? Ben onun varlığından kimseye bahsetmedim. Eğer başşkasının ise lafız, mana ve tertipte bu kadar benzerlik aklen mümkün değildir".Bunun üzerine Gazali şu karşılığı verdi:"Evet bu senin yazdığın eserdir.Bize cinler vasıtasıyla ulaşmıştır" .Bunun üzerine cinlerin bu tür hizmetleri hususunda tereddütleri olan Zemahşeri, onların varlığını itiraf etmek zorunda kaldı.
Ancak bundan Cinlerin gaybı beleceği hususu çıkartılamaz.Çünkü Allah teala "Cinler, eğer gaybı bilselerdi çalışmanın verdiği bu horlayıcı sıkıntı o küçük düşürücü azab içinde kalmazlardı" (Sebe 34/14)
Meleklerin en üstün olanı Arş'ı taşıyan ve sayıları bugün dört, kıyamette sekiz olacak olan meleklerdir.Sonra Arş'ın etrafında dönenlerdir.Bundan sonra kürsi ve sema katlarının melekleri sırayla derece derece onları takip eder.Onların ardından atmosfer ve hava melekleri gelir.Hava melekleri "Nesim" tabiatında bir nevi rüzgar melekleridir.Zemherir küresi; yanı soğuk ve kış melekleriyle deniz ve dağ meleklerionları takip eder.İsitaze(sığınmanın) olabilmesi için kalb, dil ve fiilin uygunluğu gerekir.
Diliyle Allah'a sığındım diyen fakat hali ve kalbi ile şeytana sığınanın istiazesi makbul olmaz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder