Peygamberlerin
masumiyeti(günahsızlıkları)vardır.İnsaniyete
mahsus olan günah yahut Zelle tabir edilen hususlar Peygamberlerden sadır olur mu? Diye sorulacak
olursa avam-ı nas dediğimiz insanların
yaşadığı nefsin Emmare-Levvema-Mülhime seviyeleri peygamberlerde
bulunmaz.İnsan-ı Kamil seviyesi nefsi mutmainnede başlayacağından Cenab-ı Hakk’ı
anlama bilgilerindeki farklı düşünceler
yönünden yazı başlığını değerlendiğimizde:
“”HASENETÜL
EBRAR,SEYYİATÜL-MUKARREBİN” kelamı bu değerlendirmeyi ifade eder.Hakikatta
Peygamber Eendimizden değil günah ZENP denilen zelle bile zuhur etmemiştir.Çünkü onun idaresi ve
iradesi Cenab-ı Hakk’a aittir.Merkez bilgisayara bağlıdır.Ayette “Sana öyle bir
fetih verdik ki bu kesin ve apaçık fethe
eriştir.Ki böylece Allah senin geçmiş ve gelecek tüm zenbini bağışlar , sana
olan nimetini tamamlar ve seni gerçek yola erdirir”ayeti zahiren geçmiş
ümmetler ve gelecek ümmetler şeklinde tefsir edilmişse Fetih suresinin 1 ve
2 nci ayetinin muhatabı Peygamberimiz (s.a.v) dir.Efendimiz Peygamberlerin
sultanı olmakla nübüvvetten önce ve sonra yüce dereceleri açığa çıkarmaları an
be an arttığından birinci makamdan ikinci makama geçtiğinde birinci makamları ikinci izhar ettiği makama nispetle “geçmiş
zenbin”,üçüncü makama geçtiklerinde ikinci makam birinci makama nispetle “gelecek
zenbin”halindedir.Ayetin batıni manası böyle tefsir edilmektedir.
Efendimizin bu
derecelerini izhar ettikleri her an yüce bir makamda olmalarına rağmen ,yine de
tasavvurların üstünde bir tarzda ibadet ile meşgul olduklarından “Ta Ha. Biz bu
Kur’an’ı sana güçlük olsun diye indirmedik.Ancak Allah’dan korkanlara öğüt
olarak indirdik”suresi nazil oldu.”Yakin sana gelinceye kadar rabbine İbadet et
“((Hicr 99)ayetini senet kabul ederek ibadeti kaldırmak isteyenler batıl
yoldadır.Alemlerin Efendisi kadar Cenab-ı Hakk'ı anlıyan kimse olmadığından
O,asla ibadetten geri durmamıştır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder