Hz.İsa (a.s) “Kuşun iki kere
doğuşu gibi,kim iki defa doğmayı
gerçekleştiremezse melekuta oturamaz”buyurdukları gibi bir defa yumurtanın
doğması ve yumurtadan da kuşun doğması ikinci doğum olarak mevti ihtiyari’yi
işaret etmekle Tabi ölüm gelmeden ihtiyari ölümü gerçekleştirenler manevi
dünyayı anlayıp algılayabilirler.Mevt gelmeden yakin hasıl olmaz.Hallac “Ey
güvenilir insanlar, öldürün beni ,öldürün beni.Ölümümde hayat içre hayat vardır”buyurmaları
daimi hayatı talep etmelerinden dir.Yakin geldiğinde kişinin kendisine nispet
ettiği eğreti benlik(vücud)mahvolur.yoksa ibadet bitecek demek değildir.Nitekim
Efendimiz (s.a.v)”Senin vücudun (eğreti benliğin )öyle büyük bir günahtır ki ,
başka hiçbir günah buna kıyas olmaz” buyurmuşlardır.Vücudun mahvolması ve ebedi
hayatın kazanılması elbette süluk görmeyi gerektirir.Efendimiz vefatı esnasında
dudağının kıpırdadığını gören Hz. Ali efendimiz dikkatle dinlediğinde
Efendimiz (s.a.v)’in “Namaz,Namaz”dediğini duymuştur.
Cenab-ı Peygamber
efendimize ve ehli beyte muhabbeti an be an artırarak peygamberin yoluna tabi
olmak lazımdır.”De ki Allah’ı
seviyorsanız bana tabi olun ki Allah da sizi sevsin” ayeti bu sözü teyit
eder.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder