Niyazi Mısri hazretleri
şöyle buyurur:
Bismillahirrahmanirrahim;
Resulullah
(s.a.v.)Efendimiz bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurmuşlardır:”Her peygamber
Ümmetini deccal ile korkutmuştur.”
Zira her peygamber kendi
zamanlarında Deccal'in zuhur etmeyeceğini bilirdi. Peki, niçin ümmetlerini Deccal
ile korkutmuşlardır?
Ey Aziz ! şu bilinmiş ola
ki ; peygamberler Deccal ile ümmetlerini ,cahillikten ,yalancılıktan ve dünya işlerine meyletmelerinin önünü
kesmek için korkutmuşlardır.Böylece ümmetlerinin imanlarını bu şekilde
sakındırmışlardır.
Şimdi bu alametlerin
seyrinde ilk merhale de ,beni asfarın zuhur etmesidir.Beni asfar,insanda
behimiye zuhurundan çıkar, zira insanda ilk halk olunan sıfattır.Yecüc Mecüc
bundan sonra çıkar ki , bu da insanda olan sıfat-i zemime , yani efkarı
süfliyyatın hücumu ve zuhurudur.
Daha sonra Deccal
çıkar.insandaki aklı meaş sıfatı ve kibiri tüm insan vücuduna hakim
olmasıdır.Bunun akabinde İsa(a.s)’ın zuhur etmesi , yere inmesinden kinayedir
ki akl-ı maadın nuru yalnız eli ile zuhurundan,Deccal’i katletmesinden
ibarettir.
Deccalin insan vücudundaki
iptali için Şeyh aziz Sadrettin Konevi( k.s)şöyle buyurmuşlardır;
“Deccal dünyanın hakikat-ı
mazharıdır.Onun içindir ki sağ gözü kördür”
Hz.İsa (a.s)hakikat-ı
ahiretin mazharıdır.onun zuhuru fecir vaktidir.,güneşin doğduğu zamandır.Çünkü
akl-ı maad,insanda zuhur ederse , akl-ı maaş olur ve sonra Mehdi (a.s)zuhur
eder.İnsanda aklı küllinin ve ruhu azamın zuhurundaki o ruh ,nefh-i rahman ile olur ama herkese olmaz.
“Ve nefahtü fihi min ruhi”bu
ruha işarettir.Bu dahi mürşid-i Kamil, Allah’dan halife olup
,talibi(dervişi)Mayi-i ahlaki Muhammedi’de meratip(nefsini arındırma,makamını
yükseltme)ettirir.Ve bundan öte Dabbatül arz zuhur eden Nefsi Levvame
zuhurundan bir eline Musa (a.s)’ın asasını ,bir eline Hz.Süleyman’ın mührü ile
kafir yüzüne değdirip kafir ve ehli cehennem olduğunu ,Nefsi levvamenin bir
yüzü nefs-i mülhimeye bir yüzü nefsi emmareye
bakar yan sahibinin said ve şaki olma imkanı vardır.
Mülhimeye tabi olursa
said,Emmareye tabi olursa şaki,said olunca yüzünde salaha,güzelliğin nişanı
vardır,şaki olunca yüzünde fesad hali vardır.
Güneşin mağribden doğması
son alamettir.Bu sözleri anlamaya çalış,İslam tabiatlı ol ve semavatı melekuta
uruc etmeye bak.
Ey aziz hülasa esma ademde
gizlidir.İnsanın iki kere doğması gerekir.Hz.isa (a.s)buyurmuştur.insan bir
kere anasından ,bir kere de kendinden doğması gerekir.
İki kere doğmayan cevahiri
eşyayı anlıyamaz.Nefsini ve Hakkı bilemez.tanıyamaz.Bu manayı ehli süluk anlar
avamı nas anlıyamaz.
Ruhumuzu,enbiyayı ve
evliyayı anlamak İnsan-ı Kamil işidir.Onların sözlerini duyan ,anlayan ve uyan
dünya ve ahirette onların yoldaşı ,yemini ve naşidir vesselam”(Niyazi Mısri
k.s.)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder