Bu dünyaya biz ihtiyarsız geldik.Yahut kitabın o sayfasını okumadığımız için öyle sanıyoruz.Peki buradan gidişimizde ihtiyari mi?yoksa mecburi mi?.İşte mesele burada.Buradan gidişimizde ihtiyari (iradi)bir yolu olduğu gibi Bir de zorunluluk tarafı var.İhtiyari (iradi)olan yolu tercih edersek Davete icabet etmiş olup Hayy olana ulaşırız,Cemal'e vasıl oluruz.Tıpkı su tanesinin denize ulaşması gibi yok olmak tehlikesi biter.Bu Yunus 10/25'de ifade buyurulmuştur:"Allah selam evine(cennete)çağırır ve O,kimi dilerse onu doğru yola iletir".İhtiyarsız olarak mecburi davete icebet ise bedeni ölüm olup bunun sonucu Ya cehennem veya Cennetin ,ibadet karşılığı olan alt katı.Bu alt kat'a girsek dahi SELAM,ZAT'A vasıl olmaksızın nar-ı firkatte kalırız.El ıyazen lillah.
ALLAH BİRİNCİ DERECE İLME VE SIFATA DAVET EDER.ONDAN SONRA ZATA DAVET EDERMİŞ.Bu nedenle insan hangi yolu tercih ederse Hakteala Efendimiz o yolu halk buyuruyor.Cemalini isteyen Cemale,Celalini isteyen Celal'e mazhar olur.Bu isteyiş dil ile değil hal iledir.Enbiya ve Evliya hem lisandan hem hal ile insanları davet ederler.DAVETİ BİZE ENBİYA VE EVLİYA DUYURUR.Onlara icabet Hakk'a icabettir.İş,Hazret-i İnsan'ı bulmaktır ve onun hakiki hizmetçisi olmaktır.NASRUN MİNALLAH VE FETHUN GARİB..
ALLAH BİRİNCİ DERECE İLME VE SIFATA DAVET EDER.ONDAN SONRA ZATA DAVET EDERMİŞ.Bu nedenle insan hangi yolu tercih ederse Hakteala Efendimiz o yolu halk buyuruyor.Cemalini isteyen Cemale,Celalini isteyen Celal'e mazhar olur.Bu isteyiş dil ile değil hal iledir.Enbiya ve Evliya hem lisandan hem hal ile insanları davet ederler.DAVETİ BİZE ENBİYA VE EVLİYA DUYURUR.Onlara icabet Hakk'a icabettir.İş,Hazret-i İnsan'ı bulmaktır ve onun hakiki hizmetçisi olmaktır.NASRUN MİNALLAH VE FETHUN GARİB..
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder