Büyükler iki akıl ve iki ruh'dan bahsederler.Dünya işleriyle ilgilenen aklı Meaş tabir edilen akıl ki ruh Hayvani denilen bedenle ilgilenir.Ahiretle ilgilenen akıl ise Akl-ı mead ismini alır Ruhu İzafi denilen ve Hakteala'nın Hicr 15/29 ayetinde zikrettiği VENEFAHTÜ FİHİ MİN RUHİ buyurduğu"Ben ruhumdan nefh ettim"dediği bu ruhu Aklı mead talep eder.Bu ikinci Ruhu,Salih Peygamberin devesine benzetilerek bu devenin ancak SALİH PEYGAMBER makamına kaim olan Mürşit Efendilerimizin duası ve himmetiyle bizim vücud kayasının yarılarak çıkabileceğini ifade buyurmuşlardır.Bu ruh,doğup meydana çıktığı zaman ne aklı meaş,ne ruhi hayvani,ne de nefis kalır.Kamillerin buyurduğu:"Bizim ruhlarımız cisimlerimizdir ve cisimlerimiz ruhlarımızdır"tahakkuk eder.SOM ALTIN haline gelinir.Bu güzel misalleri biz acizlerin idrak seviyesine yaklaştıran ve anlamamızı temin eden büyüklerimiz ve ALLAH TEALA efendimiz ne kadar merhametli ki bizim seviyemize iniyorlar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder