16 Mart 2016 Çarşamba

AZİZİM'DEN HATIRA

Azizim anlattı.Ben,Ziya Efeni(Ahmet Tahir konevinin yolunu devam ettiren Nakşi meşayihi),Afyonlu Uşşaki şeyhi Ali Şan Efendi ve Ali isimli  öğülbek köyünden birisi ile Tarsus'taki Ashabı Kehf hazretlerine gitmeye karar verildi.Ben,Ziya Efendi'ye "Hiç ashabı Kehfe gitmedim"dedim.Ali Şan Efendi ve Ziya Efendi defalarca gitmişler imiş.Ashabı Kehfe gittik.Vakit namazını imamın arkasında kıldım ben adetim gereği  camiden geç çıkarım.Camiden çıktığımda arkadaşlarımın imamla konuştuklarını gördüm yanlarına vardım.Ali Şan Efendi ,İmam Efendi'ye hitaben:Hocam beni tanıdın mı?dedi.Hoca "Hayır"deyince Ali Şan Efendi:Yahu nasıl tanımazsın ben en az on beş defa Hacıları götürürken akşam vakti buraya uğrarız namaz kılarız ve toplu olarak senin ceminde zikir yaparız nasıl tanımadın deyince İmam:"Tanımadım"dedi. Keza Ziya Efendi içinde "Tanımadım"dedi.Ben yanlarına gelirken beni göstererek :Bu Efendiyi tanırım. Her Perşembe yatsı namazına buraya gelir namaz kılar"deyince ben arkadaşlarımın nazarında mahcup oldum.Çünkü daha önce hiç ziyarete gelmemiştim ve gelmediğimi arkadaşlara söylemiştim.İmamın bu sözü üzerine arkadaşlarımın benim sözümden memnun kalmadıkları anlaşılmıştı.


Mevlana Vakfı  İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder