16 Mart 2016 Çarşamba

AZİZİMDEN HATIRA

Tarsus'ta makam camisini ziyaret ederken bir meczubun camiye girdiğini ve imamla konuştuğunu gördüm.Ancak imam çok saygılı bir şekilde karşısındaki meczuba edep gösterip boynunu eğdiğini "Peki Efendim"dediğini duydum.Meczup çıkıp gitmişti.İmamla tanıştım.Bana nerelisiniz ?deyince "Dörtyolluyum"deyince Fırıncı Mehmet Ağa'yı tanır mısın dedi. Bende "Evet tanırım"dedim."Erdemlili Hacı Ahmet Efendi ile Ladikli Hacı Ahmet Ağayı tanıyıp tanımadığımı sordu,tanıyorum dedim.Beni Makam camisi içinde bulunan ve sadece Cuma günleri iç kapısı ziyarete açılan Danyal Peygamberine kabrine indirdi.Epey muhabbetten sonra şu vakıayı anlattı: Ladikli Hacı Ahmet Efendi,Hızır aleyhisselama yoldaşlık eden bir zattır.Erdemlili Hacı Ahmet Efendi'ye demiştir ki: Erdemli'de filan yerdeki 50-60 dekarlık tarlayı satın al ,limon ağacı yetiştir "Bunun üzerine Hacı Ahmet Efendi bu sözü tuttu.Dörtyollu Fırıncı Mehmet Ağa hazretleri de ara sıra Erdemlili Hacı Ahmet Efendi'yi ziyarete gelirmiş.Benim oğlu Erdemli Kaymakamı idi.Oğluma tembih ettim ki Fırıncı Mehmet Ağa,Erdemliye gelirse beni haberdar et gidip görüşmek istiyorum.Bir zaman sonra oğlum makam aracı ile gelerek beni aldı ve Erdemli'ye götürdü. Mübareği ziyaret ettiğimde oğlum uzakta araba içinde duruyordu.Çünkü Vali olma niyeti olduğundan siciline işlenir diye ehli tarikatla gözükmek istemiyordu.Fırıncı Mehmet Ağa sert, asabi mizaçlı biri olmakla bana direkt sordu :Hayırdır ne derdin var?.Bende "Efendim,hacca niyet ediyorum.Ancak idrarımı tutamadığımdan bu ibadeti yapmak bana çok müşkül geliyor.Bir dua etseniz?.Mübarek dedi ki:"Hacca gitmeye tam niyet ettiğinde bu hastalık kalmaz.Haydi şimdi git"dedi.Ben o sene ne olursa olsun Hacca gideceğim dedi.Bu ibadet yoluna gittim geldim.Hiç bir şekilde bu hastalık bende zuhur etmedi.Görürseniz benden selamımı söyleyin"deyip ayrıldım.

Mevlana Vakfı  İSKENDERUN

Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder