Akıl,camit(cansız)olan unsurlardan(su-hava-toprak-ateş)oluşan cesede der ki:O dönüş mahalli olan vücud-i hakiki deryasından bir koku aldın mı?.Cisim(cesed)akla cevaben der ki:Ben muhakkak senin gölgenim.Gölgenin sahibi ne tarafa giderse gölge de oraya gider.Ben sana tabiim.ve benim tasarrufum sana aittir.Aklı küll,ruh-i külli-i Muhammedi'nin sıfatıdır.Ruh-i Küllü-i Muhammedi,ruhların babasıdır.Aklı küll'e vasıl olan insan-ı kamiller,bu rahi küllinin kardeşidirler.Nitekim hadis-i şerifte Efendimiz "Ah!benim kardeşlerimin likasına (yüzüne)şevkım vardır"buyurmakla kardeşlerim dediği insan-ı kamillerdir.Her salikin ruhu'da,intisap etmiş olduğu(bağlandığı,tabi olduğu)insan-ı kamilin batınında mündemiçtir(içine sokulmuştur).ve o insanı kamil onun imamıdır.Akıl cesede der ki:Senin şuur ve idraka liyakatın yoktur.Ancak,Vücud-i hakiki,ruh ve akla başka sıfatlar ve isimlerle tecelli buyurur,cisme(cesede)başka isim ve sıfatlarla tecelli buyurur.Ruh ve akıl,cismin zevkinden,cisim ise ,ruh ve aklın zevkinden habersizdirler.Sinek te uçmak kabiliyeti var iken insanda yoktur.İnsan akılla iced ettiği uçakla uçabilir.Yani karınca da mevcut olan bir kemal,insanı kamilde bulunmaz."Aliyy"ismi şerifinin tecelli ettiği zerre'ye güneş hizmet eder.Ceylan ,ahuya baş koyar.Belgesel de seyredildiği gibi,Çita,annesiz kalmış bir maymun yavrusunu emzirir ve korur.Bu nedenle Efendimiz SAV Miskinlerden dua ister idi.Fukaray-ı müsliminin bazı kemalat-ı ilahiyyeye mazhar olduğunun işaretidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder