Arzuların ve Hevanın terki nefse acılık verir.Düşünülmelidir ki nefsin ve onun heva ve arzuları Hakk ile Kul arasında hicaptır.Perdenin bu tarafında kalıp nefsin arzularıyla olursan Hakk'dan uzak kalırsın.Hakk'dan uzaklık ise nefsin arzularından uzak kalmanın verdiği elemden çok daha büyük elemdir.Gerçi,cihad ve mücahede ederek nefse muhalefet etmek sıkıntılı bir hadir.Hak teala,bu kesafet alemini zatı latifine perde ve hicap olmak üzere icad etti.Kul Hakk'ı sevmek davasındadır.Bu sevgi davasında kullarının hangisinin sadık ve hangisinin yalancı olduğu,imtihan etmekle belli olur.Muhammed suresi 47/31 ayeti:"Biz sizden mücahidleri ve sabr edenleri bilmek için sizi imtihan ederiz"buyurmuştur.Hevayı nefs ile mücadele olan mücahede ve riyazat Hakk'a yakınlığa sebeb oluyor,nefse muhalefetin verdiği acılar,Hakk'a uzaklık acısından daha iyidir.Halk deyimi ile Acı acıya ,su sancıya iyi gelir.
Hak Teala,bu alemde herf ve savt ile sana "Hastam,nasılsın?"diye soru sormaz ama,tattığın ruhani zevkler ,"Nasılsın?"diye sormaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder