AZİZİM anlatmıştı."1960 lı yıllar içinde muhtemelen buğdayların başak yapmaya duracağı bir vakitte (muhtemelen Haziran ayı)Konya'ya babamı ziyarete gitmiştim.Vakit namazını Hacı veyiszadenin arkasında kılmak için Kapı camisine gittim.Belediye ,höpörlerden anons ederek cuma namazından sonra Belediye otobüslerinin cami önlerinde bekleyeceğini,kuraklık nedeniyle insanların bu otobüslerle Karaltı denilen bölgeye Yağmur duasına çıkılacağını anons etmekte idi.Hacı Veyiszade hutbeyi bitirdikten sonra namaza başlamadan önce mimberde iken cemaata:"Ey cemaat,yağmur duası için insanları karaltı denilen yere davet ediyorlar.Oraya gidip gelmek insanlarımız için zahmet olacak işlerinden kalacaklar.Yağmur için Ben dua edeyim de siz amin deyin"buyurdu ve dua etti.bizde amin dedik.Cuma namazı bitti.insanlar çıkarken cami kapısında bir yığılma başladı.Hacıveyiszade imam odasına gitti.Ben dışarıya çıkmak istediğimde dışarıda görülmemiş bir yağmur nedeniyle yolların su içinde olduğu,insanların camiden çıkamayıp kapıda beklediklerine şahit oldum".
Mevlana Vakfı İSKENDERUN
Mevlana Vakfı İSKENDERUN
Av.Şemsettin KESER
semsettin.keser@hotmail.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder